Aspecte ale reflexiei speculare în psihanaliză şi literature
Закрыть
Articolul precedent
Articolul urmator
750 8
Ultima descărcare din IBN:
2024-02-07 14:48
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
82.09 (218)
Литературная критика и литературоведение (212)
SM ISO690:2012
ANIŢOI (IONESI), Galina. Aspecte ale reflexiei speculare în psihanaliză şi literature. In: Filologia modernă: Realizări şi perspective în context european, Ed. Ediţia a X-a, 20 octombrie 2016, Chișinău. Chișinău, Republica Moldova: Institutul de Filologie, 2017, Ediția 10, pp. 7-11.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Filologia modernă: Realizări şi perspective în context european
Ediția 10, 2017
Conferința "Filologia modernă: Realizări şi perspective în context european"
Ediţia a X-a, Chișinău, Moldova, 20 octombrie 2016

Aspecte ale reflexiei speculare în psihanaliză şi literature

CZU: 82.09

Pag. 7-11

Aniţoi (Ionesi) Galina
 
Institutul de Filologie al AŞM
 
 
Disponibil în IBN: 7 septembrie 2018


Rezumat

Conceptul de oglindă (mirror) şi acţiunea de a oglindi (mirroring) sunt întâlnite în psihologie şi în psihoterapie, în diverse şcoli sau orientări, de la cele cognitiviste la cele psihanalitice. De la Wallon la Lacan, stadiul oglinzii este fie expresia teoretică a momentului la care copilul îşi descoperă propriul corp, fie a descoperirii unui celălalt, părintele său, atunci când priveşte în oglindă. Jacques Lacan a descris stadiul oglinzii ca formator al funcţiei eului. Stadiul oglinzii nu este un simplu fenomen care apare în cursul dezvoltării copilului, el ilustrează natura conflictuală a relaţiei duale. Eul se formează prin identificarea cu propria imagine.

The concept of „mirror” and the action of „mirroring” are present in various schools and orientations in both in psychology and psychotherapy, fromthe cognitive psychology to psychoanalitics. From Wallon to Lacan the study of the mirror is sometimes the theoretical expression of the moment when the child discovers his own body, and in other cases the moment he discovers the other person, a parent, when he looks into the mirror. Lacan described the mirror study (mirror stage) as a forming one for the function of self. The mirror stage is not a simple phenomenon in the process of child development; it illustrates the conflict of the dual relationship. The self is created through identifying with its own image.

Cuvinte-cheie
psihanaliza, stadiul oglinzii, identificare, celălalt, reflexie speculară,

EU