Analiza eficienței unor politici publice în educația timpurie și educația școlară
Закрыть
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
771 40
Ultima descărcare din IBN:
2023-05-30 17:51
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.014.5(478) (11)
Основы образования. Теоретические основы. Философские основы и др. (3885)
SM ISO690:2012
PRODAN, Mariana. Analiza eficienței unor politici publice în educația timpurie și educația școlară. In: Revista de Filosofie, Sociologie şi Ştiinţe Politice, 2018, nr. 1(176), pp. 121-131. ISSN 1957-2294.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Revista de Filosofie, Sociologie şi Ştiinţe Politice
Numărul 1(176) / 2018 / ISSN 1957-2294

Analiza eficienței unor politici publice în educația timpurie și educația școlară

The analysis of the efficiency of some public policies in primary and secondary education

CZU: 37.014.5(478)

Pag. 121-131

Prodan Mariana
 
Institutul Naţional de Cercetări Economice al AŞM
 
 
Disponibil în IBN: 4 iulie 2018


Rezumat

Sectorul învățămвntului are rolul de a asigura prestarea serviciilor educaționale necesare pentru dezvoltarea capitalului uman al țării. Politicile publice actuale din domeniul educației au menirea de a moderniza sistemul de оnvățămвnt, dar și de a racorda sistemul educațional moldovenesc la cel european. Obiectivul de bază al prezentului articol este evaluarea anumitor aspecte ale eficienței implementării acestor politici în domeniul оnvățămвntul timpuriu și celui din școala generală prin intermediul unor indicatori cantitativi și calitativi, cu scopul de a scoate оn evidență rezultatele pozitive, dar mai ales de a puncta deficiențele și posibilele căi de soluționare.

The education sector has the role of ensuring the provision of the educational services necessary for the development of the country’s human capital. The current public policies in the field of education are meant to modernize the education system but also to connect the Moldovan educational system to the European one. This article aims to evaluate the effectiveness of implementing these policies in the field of primary and secondary education using quantitative and qualitative indicators in order to highlight the positive outcomes and especially to pinpoint the shortcomings and possible solutions.

Cuvinte-cheie
educaţie, sistem de învățământ, instituţii de învăţământ,

rată de cuprindere în învățământ, politici educaționale.