Psihogeneza limbajului în medii comunicative mixte
Закрыть
Articolul precedent
Articolul urmator
990 74
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-17 19:43
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
159.922.72 (28)
Психология (3396)
SM ISO690:2012
RACU, Jana. Psihogeneza limbajului în medii comunicative mixte. In: Prolegomene din istoria psihologiei în Republica Moldova, 4 mai 2018, Iași, România. România, Iaşi: Pan Europe, 2018, pp. 70-88. ISBN 978-973-8483-84-2.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Prolegomene din istoria psihologiei în Republica Moldova 2018
Conferința "Prolegomene din istoria psihologiei în Republica Moldova"
Iași, România, Moldova, 4 mai 2018

Psihogeneza limbajului în medii comunicative mixte

CZU: 159.922.72

Pag. 70-88

Racu Jana
 
Universitatea de Stat din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 22 iunie 2018


Rezumat

Articolul se centrează pe investigarea fenomenului de bilingvism la copii în comunicarea cu adulții  – în cadrul unui mediu de comunicare mixt (MCM). Autorul a analizat și prezentat mai multe teorii aferente dezvoltării limbajului copilului bilingv în temeiul cărora au fost formulate legităţile teoretice ale concepţiei psihogenezei limbajului în MCM. Pentru a stabili particularităţile dezvoltării, perceperii şi înţelegerii modelului lingvistic parental la vârsta antepreşcolară autorul a realizat experimentul de constatare prin care a fost verificată ipoteza conform căreia copiii din MCM sunt apţi de a identifica vizual şi de a recunoaște obiectele din jur care sunt enunțate de părinți în limbi diferite, adică la ei se dezvoltă intens înțelegerea vorbirii în ambele limbi. Pentru comparare au fost selectați copii atât din familii mixte cât și din familii monolingve. Rezultatele investigației sunt expuse în lucrare conținând și comentarii, concluzii la fiecare constatare identificată de către autor.

The article is focused on the investigation of the phenomenon of bilingualism in children in the communication with adults – within a mixt communicational environment. The author has analyzed and presented many theories related to the development of language of the bilingual child that served as basis in formulating the theoretical principles of the concept of language-psycho-genesis in the mixt communicational environment. In order to establish the peculiarities of the development, perception and understanding of the parental linguistic model at ante-preschool age, the author has realized an experiment by which she checked the hypothesis according to which children from mixt communicational environment are able to identify visually and to recognize the surrounding objects that are spelled by parents in different languages, i.e. their understanding in both languages is highly developed. For comparison, the author selected children from both mixt and monolingual families. The research results are exposed in the given work being accompanied by commentaries in detail to each finding and consistent conclusions.

Cuvinte-cheie
bilingvism, multilingvism, dezvoltarea limbajului,

mediu de comunicare mixt, limbă minoritară, familie monolingvă