Articolul precedent |
Articolul urmator |
711 13 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-03-27 15:36 |
SM ISO690:2012 MURARIU, Dănuţ, GONŢA, Victoria. Construcția și validarea inventarul dimensiunilor adaptării sociale. In: The contemporary issues of the socio-humanistic sciences, Ed. 6, 11-12 decembrie 2015, Chișinău. Chișinău, Republica Moldova: Universitatea Liberă Internațională din Moldova, 2015, Ediția 6, Vol.1, pp. 368-374. ISBN 978-9975-933-80-3. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
The contemporary issues of the socio-humanistic sciences Ediția 6, Vol.1, 2015 |
|||||
Conferința "Preocupări contemporane ale ştiinţelor socio-umane" 6, Chișinău, Moldova, 11-12 decembrie 2015 | |||||
|
|||||
Pag. 368-374 | |||||
|
|||||
Descarcă PDF | |||||
Rezumat | |||||
Literatura de specialitate cu privire la zona de adaptare psihosocială prezintă o varietate de modele și scări care se confruntă cu mai multe limite, unele dintre ele fiind cauzate de provocările cross-culturale. Scopul nostru a fost de a dezvolta și valida un instrument psihometric cuprinzător și util, adaptat la contextul cultural românesc și adresat în special adolescenților. Scalele originale ale IDAS (Inventarul dimensiunilor Adaptării Sociale – Social Adaptation Dimensions Inventory) măsoară un set de dimensiuni ale adaptării sociale, organizate în trei componente principale: o dimensiune prosocială, o dimensiune antisocială sau agresivă și o altă, legată de auto-eficacitatea în domeniul social. Itemii preliminari ai scalelor au fost mai întâi supuși unei proceduri de validare de către experți, care au decis care dintre elementele inițiale ale chestionarului au fost adecvate și potrivite scopurilor pentru care au fost proiectate. Datele preliminare colectate de la 303 de elevi de liceu indică faptul că instrumentul are proprietăți psihometrice bune, consistență internă satisfăcătoare, iar rezultatele analizei factoriale exploratorii au demonstrat două dintre cele trei ipoteze. Noi credem că am obținut o scară cultural senzitivă, corespunzătoare vârstei, utilizabilă în măsurarea adaptării sociale a adolescenților. |
|||||
Cuvinte-cheie adolescenta, adaptarea socială, validarea |
|||||
|