Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
775 19 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-01-21 13:45 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.015.3+37.03 (6) |
Основы образования. Теоретические основы. Философские основы и др. (3885) |
SM ISO690:2012 CRISTEA, Sorin. Gîndirea critică. In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, 2016, nr. 3(97), pp. 53-56. ISSN 1810-6455. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională | ||||||
Numărul 3(97) / 2016 / ISSN 1810-6455 | ||||||
|
||||||
CZU: 37.015.3+37.03 | ||||||
Pag. 53-56 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Gîndirea critică, abordată la nivel de concept pedagogic operaţional, defineşte capacitatea celui ce învaţă de a valorifica resursele sale cognitive, metacognitive, dar şi noncognitive (motivaţionale etc.) la un nivel superior. Aceasta permite îndeplinirea obiectivelor specifice activităţii de instruire, exprimate în termeni psihologici de competenţe de analiză, sinteză şi evaluare critică. Formarea gîndirii critice este realizabilă la toate nivelurile sistemului şi ale procesului de învăţămînt prin dezvoltarea sensului critic în studiul tuturor materiilor şcolare, în ansamblul activităţilor educative. Aplicarea gîndirii critice în proiectarea curriculară a lecţiei este realizată prin promovarea mai multor modele pedagogice. Modelul Evocare – Realizare a sensului – Reflecţie valorifică, în spirit critic, cele trei etape necesare în orice „scenariu didactic” construit la nivelul continuităţii între: evaluarea iniţială – predarea-învăţarea-evaluarea continuă – evaluarea finală. |
||||||
Cuvinte-cheie Applying of critical thinking, ERR model., quality of education, skills training |
||||||
|