Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
713 12 |
Ultima descărcare din IBN: 2023-10-29 18:13 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.03:028+37.036 (1) |
Воспитание. Обучение. Образование (14269) |
Библиотечное дело. Библиотековедение (689) |
SM ISO690:2012 CARTALEANU, Tatiana. Extinderea: între gîndirea critică şi gîndirea creativă. In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, 2016, nr. 3(97), pp. 2-5. ISSN 1810-6455. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională | ||||||
Numărul 3(97) / 2016 / ISSN 1810-6455 | ||||||
|
||||||
CZU: 37.03:028+37.036 | ||||||
Pag. 2-5 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Articolul se referă la cea mai puţin elaborată etapă a cadrului de proiectare în strategia Lectură şi scriere pentru dezvoltarea gîndirii critice – extinderea. Se specifică modalitatea de concepere a acestei etape, care se examinează ca oscilînd între gîndirea critică şi gîndirea creativă, dar acestea nu sînt privite ca antitetice, ci mai degrabă complementare. Extinderea îşi găseşte întemeiere şi în noul model al taxonomiei lui Bloom, revizuită de studenţii săi, unde gîndirea critică ţine de domeniul „Evaluare”, iar gîndirea creativă – de „Creaţie”. Proiectarea etapei finale a cadrului este dificilă din mai multe considerente, printre care: lipsa unui suport metodologic; carenţe în asigurarea didactică a procesului de elaborare şi evaluare; discrepanţa dintre conţinuturile curriculare, obligatorii, şi deprinderile de muncă intelectuală, facultative deocamdată. Extinderea este terenul cel mai favorabil pentru dezvoltarea competenţelor-cheie, fără a le diviza pe arii şi materii, precum şi pentru valorificarea interdisciplinarităţii, care ar asigura integrarea celor învăţate pe obiecte luate aparte. Fie că va fi supus evaluării produsul, procesul sau raportul despre acţiunile întreprinse, sarcinile adecvate vor sta la baza unor modele comportamentale asimilate şi vor reprezenta esenţa extinderii, exprimată în verbul Acţionează! |
||||||
Cuvinte-cheie Reading and writing for critical thinking, evocation, reflection, extension, assessable product, authentic evaluation, integration., realisation of meaning |
||||||
|