Specificul managementului creativității și tangența acestuia cu imaginația creativă
Закрыть
Articolul precedent
Articolul urmator
1089 19
Ultima descărcare din IBN:
2022-09-30 19:08
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.036 (246)
Воспитание. Обучение. Образование (14220)
SM ISO690:2012
ROȘCA-CEBAN, Daniela, ARBUZ-SPATARI, Olimpiada. Specificul managementului creativității și tangența acestuia cu imaginația creativă. In: Managementul educaţional: realizări şi perspective de dezvoltare, 27 aprilie 2017, Bălți. Bălți: Tipografia din Bălţi, 2017, Ediția 1-a, pp. 249-252. ISBN 978-9975-132-97-8.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Managementul educaţional: realizări şi perspective de dezvoltare
Ediția 1-a, 2017
Conferința "Managementul educaţional: realizări şi perspective de dezvoltare"
Bălți, Moldova, 27 aprilie 2017

Specificul managementului creativității și tangența acestuia cu imaginația creativă

CZU: 37.036

Pag. 249-252

Roșca-Ceban Daniela, Arbuz-Spatari Olimpiada
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 12 martie 2018


Rezumat

One of the main factors of organizational activity is creativity. The fulfillment of the proposed tasks is conditioned by finding of new paths, new sources, which in turn form following an efficient management of the functional conflicts. Creativity allows organizational frameworks to anticipate changes in the field of activity, to create technologies, innovative methodologies for the realization of qualitative products. Dynamism and tolerance are the best conditions for developing creativity. To encourage and stimulate creativity, managers need to know and understand the specifics of creative processes, select a quota with creative skill, and then be able to provide an organizational climate to develop creative imagination.