Articolul precedent |
Articolul urmator |
1089 19 |
Ultima descărcare din IBN: 2022-09-30 19:08 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.036 (246) |
Воспитание. Обучение. Образование (14220) |
SM ISO690:2012 ROȘCA-CEBAN, Daniela, ARBUZ-SPATARI, Olimpiada. Specificul managementului creativității și tangența acestuia cu imaginația creativă. In: Managementul educaţional: realizări şi perspective de dezvoltare, 27 aprilie 2017, Bălți. Bălți: Tipografia din Bălţi, 2017, Ediția 1-a, pp. 249-252. ISBN 978-9975-132-97-8. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Managementul educaţional: realizări şi perspective de dezvoltare Ediția 1-a, 2017 |
||||||
Conferința "Managementul educaţional: realizări şi perspective de dezvoltare" Bălți, Moldova, 27 aprilie 2017 | ||||||
|
||||||
CZU: 37.036 | ||||||
Pag. 249-252 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
One of the main factors of organizational activity is creativity. The fulfillment of the proposed tasks is conditioned by finding of new paths, new sources, which in turn form following an efficient management of the functional conflicts. Creativity allows organizational frameworks to anticipate changes in the field of activity, to create technologies, innovative methodologies for the realization of qualitative products. Dynamism and tolerance are the best conditions for developing creativity. To encourage and stimulate creativity, managers need to know and understand the specifics of creative processes, select a quota with creative skill, and then be able to provide an organizational climate to develop creative imagination. |
||||||
|