Atelierele de creație: de la lectura imaginii la lectura scrierii
Закрыть
Articolul precedent
Articolul urmator
792 79
Ultima descărcare din IBN:
2024-02-25 11:24
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.036 (246)
Воспитание. Обучение. Образование (14079)
SM ISO690:2012
POPA, Viorica. Atelierele de creație: de la lectura imaginii la lectura scrierii. In: Managementul educaţional: realizări şi perspective de dezvoltare, 27 aprilie 2017, Bălți. Bălți: Tipografia din Bălţi, 2017, Ediția 1-a, pp. 178-184. ISBN 978-9975-132-97-8.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Managementul educaţional: realizări şi perspective de dezvoltare
Ediția 1-a, 2017
Conferința "Managementul educaţional: realizări şi perspective de dezvoltare"
Bălți, Moldova, 27 aprilie 2017

Atelierele de creație: de la lectura imaginii la lectura scrierii

CZU: 37.036

Pag. 178-184

Popa Viorica
 
Universitatea de Stat „Alecu Russo” din Bălţi
 
Disponibil în IBN: 12 martie 2018


Rezumat

The transdisciplinary approach assumes revaluation of different domains; it means to learn to know, to learn to do, to learn to live next to the others and to learn to exist. A thorough literary-artistic education also assumes the knowledge of the specific language of fine arts. The creative workshops proposed by the National Curriculum for Primary Forms in 2010 calls for pictures; thus it is the teacher’s duty to make use of games with them. The article offers a design of creative workshops in primary forms starting with the conceptualization of reading a picture to editing a text / to reading a written text.