Acces la educație
Закрыть
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
640 17
Ultima descărcare din IBN:
2023-05-08 10:04
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.01 (4227)
Основы образования. Теоретические основы. Философские основы и др. (3884)
SM ISO690:2012
CRISTEA, Sorin. Acces la educație. In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, 2016, nr. 1(95), pp. 53-56. ISSN 1810-6455.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională
Numărul 1(95) / 2016 / ISSN 1810-6455

Acces la educație

Access to education

CZU: 37.01

Pag. 53-56

Cristea Sorin
 
Universitatea din Bucureşti
 
 
Disponibil în IBN: 11 martie 2018


Rezumat

Noţiunea pedagogică de acces la educaţie defineşte o realitate formativă potenţială, care trebuie construită şi reconstruită la nivel de: sistem de învăţămînt, prin decizii strategice necesare pentru democratizarea educaţiei; proces de învăţămînt, prin decizii tactice şi operaţionale, necesare pentru individualizarea activităţii de instruire. Un acces real la educaţie presupune crearea de oportunităţi egale oferite societăţii, comunităţii naţionale şi locale, familiei, fiecărui educat. Un astfel de scop strategic implică o educaţie de calitate, fundamentată normativ prin recunoaşterea şi valorificarea: axiomelor paradigmei curriculumului, afirmate în pedagogia postmodernă, în societatea informaţională, bazată pe cunoaştere; principiului accesibilităţii educaţiei, care trebuie raportat la normele proiectării (generale, curriculare) şi la structura de funcţionare a activităţii de instruire.

Access to education as pedagogical concept defines a potential formative reality, to be built and rebuilt at the level of: educational system, through strategic decisions necessary for the democratization of education; educational process, through tactical and operational decisions necessary for individualizing training activity. The real access to education means creating equal opportunities for society, national and local community, family, everyone. This strategic goal involves a quality education, normative founded through recognition and valorisation of: axioms of curriculum paradigm, postmodern pedagogy, affirmed in the information society, based on knowledge; principle of accessibility of education which relate to the project norms (general and curriculum design) and the operating structure of the training activity.

Cuvinte-cheie
access to education, quality education, pedagogical normativity,

principle of accessibility of education, individualizing training activity.