Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
823 17 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-02-12 10:33 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
316.77:33 (8) |
Социология культуры. Культурный контекст социальной жизни (776) |
Экономика. Народное хозяйство. Экономические науки (9276) |
SM ISO690:2012 GROSU, Lucia. Conceptualizarea comunicării pentru dezvoltare durabilă: abordare teoretico-diacronică. In: Revista de Filosofie, Sociologie şi Ştiinţe Politice, 2017, nr. 3(175), pp. 88-97. ISSN 1957-2294. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Revista de Filosofie, Sociologie şi Ştiinţe Politice | |||||
Numărul 3(175) / 2017 / ISSN 1957-2294 | |||||
|
|||||
CZU: 316.77:33 | |||||
Pag. 88-97 | |||||
|
|||||
Descarcă PDF | |||||
Rezumat | |||||
Acest studiu prezintă o conceptualizare a comunicării pentru dezvoltare și o incursiune istorică a acestui concept, analizвnd motivele pentru care acest domeniu a devenit atвt de important pentru inițiativele de dezvoltare și оn ce rezidă potențialul său de a contribui la stimularea dezvoltării durabile într-o manieră mai eficientă. Conceptul de comunicare pentru dezvoltare este promovat оncepвnd cu anii ’50 ai sec. XX de către un șir de agenții din cadrul sistemului ONU, de Agenția pentru Dezvoltare Internațională și alte organisme internaționale, cum ar fi Banca Mondială, ca instrument de transformare a societăților tradiționale din țările în curs de dezvoltare. Conceptul derivă din teoriile dezvoltării și ale schimbării sociale și se referă, în general, la aplicarea strategiilor și principiilor de comunicare în contextul țărilor în curs de dezvoltare. Ideea principală a acestui studiu abordează comunicarea pentru dezvoltare drept fundament pentru conștientizarea, construirea consensului și generarea participării la procesele de schimbare și dezvoltare.. Aceasta îi poate ajuta pe indivizi să-și schimbe atitudinea și comportamentul și să introducă în viața lor idei și practici noi care să le îmbunătățească situația economică și socială, avвnd, în același timp, un impact pozitiv asupra societății în general |
|||||
Cuvinte-cheie comunicare pentru dezvoltare durabilă, factori de decizie., teorie, dezvoltare, comunicare strategică, ţări în curs de dezvoltare, participare publică, cetăţeni, părți interesate |
|||||
|