Conceptualizarea comunicării pentru dezvoltare durabilă: abordare teoretico-diacronică
Закрыть
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
823 17
Ultima descărcare din IBN:
2024-02-12 10:33
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
316.77:33 (8)
Социология культуры. Культурный контекст социальной жизни (776)
Экономика. Народное хозяйство. Экономические науки (9276)
SM ISO690:2012
GROSU, Lucia. Conceptualizarea comunicării pentru dezvoltare durabilă: abordare teoretico-diacronică. In: Revista de Filosofie, Sociologie şi Ştiinţe Politice, 2017, nr. 3(175), pp. 88-97. ISSN 1957-2294.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Revista de Filosofie, Sociologie şi Ştiinţe Politice
Numărul 3(175) / 2017 / ISSN 1957-2294

Conceptualizarea comunicării pentru dezvoltare durabilă: abordare teoretico-diacronică

Conceptualization of development communication: theoretical-diachronic approach

CZU: 316.77:33

Pag. 88-97

Grosu Lucia
 
Institutul de Cercetări Juridice şi Politice al AŞM
 
Disponibil în IBN: 11 februarie 2018


Rezumat

Acest studiu prezintă o conceptualizare a comunicării pentru dezvoltare și o incursiune istorică a acestui concept, analizвnd motivele pentru care acest domeniu a devenit atвt de important pentru inițiativele de dezvoltare și оn ce rezidă potențialul său de a contribui la stimularea dezvoltării durabile într-o manieră mai eficientă. Conceptul de comunicare pentru dezvoltare este promovat оncepвnd cu anii ’50 ai sec. XX de către un șir de agenții din cadrul sistemului ONU, de Agenția pentru Dezvoltare Internațională și alte organisme internaționale, cum ar fi Banca Mondială, ca instrument de transformare a societăților tradiționale din țările în curs de dezvoltare. Conceptul derivă din teoriile dezvoltării și ale schimbării sociale și se referă, în general, la aplicarea strategiilor și principiilor de comunicare în contextul țărilor în curs de dezvoltare. Ideea principală a acestui studiu abordează comunicarea pentru dezvoltare drept fundament pentru conștientizarea, construirea consensului și generarea participării la procesele de schimbare și dezvoltare.. Aceasta îi poate ajuta pe indivizi să-și schimbe atitudinea și comportamentul și să introducă în viața lor idei și practici noi care să le îmbunătățească situația economică și socială, avвnd, în același timp, un impact pozitiv asupra societății în general

This paper introduces a conceptualization of development communication and reviews a brief historical account showing why this field has become so important for development initiatives and instrumental in enhancing sustainability and better overall results. The concept of development communication was initially promoted in the 1950s by several groups within the United Nation’s system, the Agency for International Development and international bodies such as the World Bank, as a tool for transforming the traditional societies of developing countries. The development communication system models derived essentially from dominant economic development theories of the west which emphasized the importance of information and persuasion, increases in production and consumption, technological innovation, high level of capital investment. The main idea of this article is that development communication is the basis for creating awareness, for consensus building, for generating participation in processes of change and development, for making informed decisions and for resolving conflicts. It can help individuals to change their attitudes and their behavior patterns and it can introduce new ideas and practices into their lives that will improve their economic and social situation, at the same time making a positive impact on society in general.   

Cuvinte-cheie
comunicare pentru dezvoltare durabilă, factori de decizie.,

teorie, dezvoltare, comunicare strategică, ţări în curs de dezvoltare, participare publică, cetăţeni, părți interesate