Propunerea modelului de management anticriză pentru întreprinderile de transport auto din Republica Moldova
Закрыть
Articolul precedent
Articolul urmator
1292 11
Ultima descărcare din IBN:
2024-01-14 09:04
SM ISO690:2012
PASCARU, Sergiu. Propunerea modelului de management anticriză pentru întreprinderile de transport auto din Republica Moldova. In: Creşterea economică în condiţiile globalizării: : modele de dezvoltare durabilă, Ed. 7th edition, 3-5 mai 2018, Chişinău. Chişinau, Moldova: Complexul Editorial INCE, 2017, Ediția 12, Vol.1, pp. 73-76. ISBN 978-9975-3171-1-5.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Creşterea economică în condiţiile globalizării
Ediția 12, Vol.1, 2017
Congresul "Creşterea economică în condiţiile globalizării"
7th edition, Chişinău, Moldova, 3-5 mai 2018

Propunerea modelului de management anticriză pentru întreprinderile de transport auto din Republica Moldova

JEL: G32, H12

Pag. 73-76

Pascaru Sergiu
 
Universitatea Tehnică a Moldovei
 
 
Disponibil în IBN: 16 noiembrie 2017


Rezumat

Promovarea unui model de management anticriză eficient în întreprinderile de transport auto din Republica Moldova va permite gestionarea corespunzătoare a crizelor apărute şi depăşirea, cu eforturi minime, a consecinţelor acestora. Ca urmare a analizei efectuate de către autor în cadrul întreprinderilor de transport auto din Republica Moldova, constatările au fost următoarele: în majoritatea întreprinderilor nu este stabilit în modul corespunzător locul managementului anticriză în organigramă; nu sunt formulate strategiile anticriză și nu există Planuri anticriză; sarcinile şi responsabilităţile în domeniul managementului anticriză nu sunt definite; nu se calculează riscurile de faliment şi nu se aplică metodele economico-matematice pentru gestionarea crizelor etc. Astfel, în articol se propune un set de măsuri, la nivel microeconomic, de implementare/perfecţionare a managementului anticriză în întreprinderile de transport auto autohtone. Este de notat că, aceste măsuri au fost sistematizate de autor în baza analizei literaturii de specialitate în domeniu (în special celei din Federația Rusă și UE), precum și diagnosticii managementului anticriză.  

Promoting an efficient anti-crisis management model in the Moldovan auto companies will contribute to a proper management of the emerging crises and overcoming of their consequences, with minimal effort. As a result of the assessment carried out by the author in the auto transport enterprises of the Republic of Moldova, the outputs were as follows: in most enterprises the place of anti-crisis management in the organizational chart is not properly established; no anti-crisis strategies are formulated and there are no anti-crisis plans; tasks and responsibilities in the field of anti-crisis management are not defined; bankruptcy risks are not calculated and economic and mathematical methods for crisis management are not applied. Thus, the article proposes a set of measures, at microeconomic level, for the implementation / improvement of the anti-crisis management in the local auto transport enterprises. It is noteworthy that these measures were systematized by the author based on the analysis of the specialized literature in the field (especially from the Russian Federation and EU), as well as the diagnosis of theanti-crisis management.

Cuvinte-cheie
management, model,

criză, management anticriză,

întreprindere de transport, plan anticriză