Competenţa educaţională – valoare, obiectiv şi finalitate
Закрыть
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
1144 74
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-11 10:39
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.02:[811.135.1+821.135.1] (29)
Общие вопросы дидактики и методики воспитания и обучения (1201)
Балканские романские языки (1455)
Литература на балканских романских языках (2085)
SM ISO690:2012
PÂSLARU, Vlad. Competenţa educaţională – valoare, obiectiv şi finalitate. In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, 2011, nr. 2(66), pp. 4-8. ISSN 1810-6455.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională
Numărul 2(66) / 2011 / ISSN 1810-6455

Competenţa educaţională – valoare, obiectiv şi finalitate
CZU: 37.02:[811.135.1+821.135.1]

Pag. 4-8

Pâslaru Vlad
 
Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei
 
 
Disponibil în IBN: 29 septembrie 2017


Rezumat

The problem of competence, after the 3rd edition of the school curriculum, disrupted national education. Author pleads for “the change of the curriculum based on objectives to the one based on competences”, describes the term of “subcompetence” and explains the original concept of educational competences, when the educational objectives are designed competences, but educational aims are brought up ones. As a national first, the author defines the third component of competence - attitudes, and discriminates them into a system of psycho-emotional and behavioral manifestations that may be evaluated.