Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
813 4 |
Ultima descărcare din IBN: 2019-10-21 16:33 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
821.111.09 (36) |
Художественная литература на английском языке (116) |
SM ISO690:2012 PINTILII, Alina. The image of the upper-class mother in the fright by Ellen Pickering. In: Buletinul ştiinţific al Universităţii de Stat ”Bogdan Petriceicu Hasdeu” din Cahul, Seria ”Stiinte Umanistice”, 2016, nr. 2(4), pp. 219-228. ISSN 2345-1866. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Buletinul ştiinţific al Universităţii de Stat ”Bogdan Petriceicu Hasdeu” din Cahul, Seria ”Stiinte Umanistice” | ||||||
Numărul 2(4) / 2016 / ISSN 2345-1866 /ISSNe 2345-1904 | ||||||
|
||||||
CZU: 821.111.09 | ||||||
Pag. 219-228 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Exaltarea imaginii mamei ideale a atins punctul culminant în prima jumătate a secolului XIX. Însă în această perioadă idealul matern definit de către ideologia domestică victoriană nu era susținut de către clasele de sus ale societății engleze și în pofida faptului că idealul matern era atât de atotpătrunzător încât standardele acestuia erau deseori atribuite și reprezentantelor păturilor superioare, așteptările de la femeile claselor privilegiate erau diferite față de cele de la femeile claselor de mijloc. Pe când celor din urmă li se cerea să se dedice complet copiilor și soților lor și să le fie modele de virtute, celor dintâi nu li se impuneau aceste lucruri. Conform obiceiurilor tradiționale ale claselor de sus, creșterea și educarea copiilor era încredințată unui personal specializat, femeile fiind astfel disponibile de a-și îndeplini obligațiile pe care le aveau față de locuitorii moșiilor soților lor. Luând în considerație aceste așteptări, nu este de mirare faptul că mamele claselor privilegiate erau în general puțin preocupate de copiii lor și că întreținerea relațiilor puternice între mamă și copil nu le era caracteristică. Însă acest construct socio-istoric al mamei victoriene nu este reprodus cu fidelitate în romanul The Fright de Ellen Pickering, ce descrie imaginea unei mame care își răsfață copiii proprii, dar care maltratează copilul luat în plasament. Comparând reprezentarea literară a mamei din clasele priveligiate și prototipul ei real, antropologic, articolul dat intenționează să demonstreze că realismul secolului XIX nu avea ca scop să reflecte cu exacticitate paradigma socio-istorică a societății victoriene în crearea personajelor lui fictive, după cum se asuma adesea. |
||||||
Cuvinte-cheie maternal image, mother-child relationship, blind maternal love, stereotypical substitute mother, Victorian upper classes |
||||||
|