Bariere psihologice diminuante în dezvoltarea creativității persoanelor cu nevoi speciale
Закрыть
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
782 26
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-01 17:49
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
316.612:376.1-03 (1)
Социальная психология (960)
Воспитание, образование и обучение особых групп лиц. Специальные школы (590)
SM ISO690:2012
FURDUI, Emilia. Bariere psihologice diminuante în dezvoltarea creativității persoanelor cu nevoi speciale. In: Univers Pedagogic, 2017, nr. 2(54), pp. 78-81. ISSN 1811-5470.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Univers Pedagogic
Numărul 2(54) / 2017 / ISSN 1811-5470

Bariere psihologice diminuante în dezvoltarea creativității persoanelor cu nevoi speciale
CZU: 316.612:376.1-03

Pag. 78-81

Furdui Emilia
 
Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei
 
 
Disponibil în IBN: 22 august 2017


Rezumat

Creativitatea prezintă marele avantaj de a recunoaște existența în fiecare om, inclusiv și a celui cu anumite nevoi speciale, a unui grad de creativitate ce poate fi dezvoltat și valorificat. În acest articol sunt prezentate unele bariere de ordin psihologic: lipsa flexibilității, fluența scăzută, rigiditatea funcțională, frica de critică, frica de ridicol, timiditatea, descurajarea, ca fiind cele mai importante obstacole în calea creativității și performanței umane.

Creativity is a great advantage that allows acknowledging people’s creative essence which can be developed and valued, including those with special needs. This article presents some of the psychological barriers such as lack of flexibility, reduced fluency, functional rigidity, fear of criticism, fear of being ridiculous, timidity, discouragement, which are the most common obstacles interfering with human creativity and performance.

Cuvinte-cheie
Inteligenţa emoţională, bariere psihologice, imaginaţie, perseverenţă, motivaţie,

performanțe creative