Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
1181 80 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-13 11:44 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
371.136:005.96 (2) |
Воспитание. Обучение. Образование (14324) |
Области управления (317) |
SM ISO690:2012 ANDRIŢCHI, Viorica. Evaluarea resurselor umane în învăţămîntul preuniversitar. In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, 2013, nr. 5-6(81-82), pp. 3-8. ISSN 1810-6455. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională | ||||||
Numărul 5-6(81-82) / 2013 / ISSN 1810-6455 | ||||||
|
||||||
CZU: 371.136:005.96 | ||||||
Pag. 3-8 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Articolul tratează problema evaluării resurselor umane în învăţămîntul preuniversitar. Se defineşte conceptul de evaluare a resurselor umane în învăţămînt, se deduc indicatorii calităţii managementului evaluării resurselor umane la nivel de instituţie şcolară, se caracterizează fazele managementului evaluării resurselor umane, se explică condiţiile de asigurare a calităţii evaluării resurselor umane în învăţămînt. Termenul de resurse umane este abordat în sens îngust, prin raportare la cadrul didactic şi managerial, avînd ca argument următoarea idee: calitatea competenţelor, atitudinilor, aptitudinilor, precum și însușirile valoroase ale cadrelor didactice şi manageriale din sistemul/instituţia de învăţămînt constituie condiţia formării calitative a resurselor interne ale elevilor, deci a resurselor umane ale societăţii de mîine. Prin resurse umane subînţelegem totalitatea competenţelor, atitudinilor, aptitudinilor, sănătatea, experienţa, calităţile valoroase ale cadrelor didactice şi manageriale din sistemul/instituţia de învăţămînt. Se argumentează ideea că, pentru a asigura calitatea procesului educaţional, este binevenit ca fiecare instituţie de învăţămînt să își elaboreze sistemul propriu de evaluare a resurselor umane, corelat cu sistemul de potenţialităţi individuale, cu misiunea, structura, valorile, strategia de formare internă, sistemul promovărilor şi retrogradărilor etc. Se recomandă evaluarea anuală a fiecărui cadru didactic prin promovarea autoevaluării, evaluarea prestaţiei la clasă din partea colegilor de catedră (de aceeaşi specialitate), evaluarea din partea conducerii şcolii. |
||||||
Cuvinte-cheie Evaluation of human resources in education, indicators of evaluation, evaluation management, the terms of the quality insurance of human resources evaluation |
||||||
|