Leon Donici-Dobronravov și Opera basarabeană (130 de ani de la nașterea scriitorului)
Закрыть
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
757 7
Ultima descărcare din IBN:
2023-08-02 18:38
SM ISO690:2012
DĂNILĂ, Aurelian. Leon Donici-Dobronravov și Opera basarabeană (130 de ani de la nașterea scriitorului). In: Revista de Ştiinţă, Inovare, Cultură şi Artă „Akademos”, 2017, nr. 2(45), pp. 132-134. ISSN 1857-0461.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Revista de Ştiinţă, Inovare, Cultură şi Artă „Akademos”
Numărul 2(45) / 2017 / ISSN 1857-0461 /ISSNe 2587-3687

Leon Donici-Dobronravov și Opera basarabeană (130 de ani de la nașterea scriitorului)

Pag. 132-134

Dănilă Aurelian
 
Institutul Patrimoniului Cultural al AŞM
 
 
Disponibil în IBN: 11 august 2017


Rezumat

The creation of the Opera Theatre in Chisinau in 1918, at the suggestion and with the support of George Enescu, constituted a great event in the history of the musical culture of Bessarabia. Leonard Dobronravov (Leon Donici- Dobronravov), who came from Petrograd to perform a vast activity as a director, actor, singer and pianist, got involved in the development of the Lyric Theatre in 1919. His modern visions regarding the staging of shows were supported and appreciated in Chisinau by both performers and the public. This is exemplified by the staging of the operas “Faust” by Ch. Gounod, “Traviata” by G. Verdi, etc. L. Dobronravov played an important role as aesthetics teacher in the Opera, Drama and Ballet Studio. He also imposed himself as an art critic, publishing numerous articles in the local press about cultural events but also sketches about many lyrical performers.

Fondarea Teatrului de Operă la Chișinău în 1918, la sugestia și cu sprijinul lui George Enescu, a constituit un mare eveniment în istoria culturii muzicale a Basarabiei. În dezvoltarea Teatrului Liric, în 1919, s-a implicat scriitorul originar din Basarabia Leonid Dobronravov (Leon Donici-Dobronravov), venit de la Petrograd pentru a desfășura o vastă activitate în calitate de regizor, actor, cântăreț și pianist. Viziunile sale moderne asupra montării spectacolelor au fost susținute și apreciate la Chișinău atât de interpreți, cât și de public. Acest lucru este exemplificat prin montarea operelor Faust de Ch. Gounod, Traviata de G. Verdi ș.a. L. Dobronravov a jucat un rol important și în calitate de profesor de estetică în Studioul de operă, dramă și balet. S-a impus drept critic de artă, publicând numeroase articole în presa locală despre mai multe evenimente culturale, dar și schițe despre un șir de interpreți lirici.

Cuvinte-cheie
Dobronravov, reprezentație,

operă, concert, teatru, spectacol, Chisinau, Basarabia, dirijor, balet,

Faust