Abordări conceptuale ale formării competenţei de negociere la managerii instituţiilor preuniversitare
Закрыть
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
691 28
Ultima descărcare din IBN:
2024-01-14 20:20
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
371.13+005.574 (1)
Воспитание. Обучение. Образование (14220)
Процессы управления (301)
SM ISO690:2012
MAFTEUŢA, Rodica. Abordări conceptuale ale formării competenţei de negociere la managerii instituţiilor preuniversitare . In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, 2015, nr. 1(89), pp. 26-29. ISSN 1810-6455.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională
Numărul 1(89) / 2015 / ISSN 1810-6455

Abordări conceptuale ale formării competenţei de negociere la managerii instituţiilor preuniversitare
CZU: 371.13+005.574

Pag. 26-29

Mafteuţa Rodica
 
Universitatea de Stat din Tiraspol
 
 
Disponibil în IBN: 9 august 2017


Rezumat

Negocierea reprezintă o realitate a lumii contemporane, o necesitate care nu mai poate fi contestată, deoarece s-a dovedit a fi o modalitate eficientă de armonizare a intereselor, de rezolvare a unor situaţii conflictuale la nivel de unitate de învăţămînt, la scară regională, naţională şi internaţională. În contextul integrării europene a Republicii Moldova, negocierii trebuie să i se acorde o atenție deosebită în toate domeniile. În învăţămînt, negocierea este un cîmp ce necesită a fi explorat, solicitînd noi cunoştinţe, o nouă atitudine și mentalitate, fiind, în esenţă, o abordare inovatoare.

Negotiation is a reality of the contemporary world, a necessity, because it turned out to be the most convenient way to adjust interests at the level of education unit, regionally, nationally and internationally. In the context of Moldova European integration, we state that negotiation requires special attention and increased stimulus in all social spheres of society, including the educational system. Negotiation within education is an unexplored field that requires to be investigated. In the educational management, negotiation requires new knowledge, a new attitude, a new behavior, a new approach, a new mentality, as it is innovative.

Cuvinte-cheie
competence, negotiation, communication, manager,

negotiation competence, educational negotiation, managerial negotiation