Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
![]() |
![]() ![]() |
Ultima descărcare din IBN: 2022-11-18 18:42 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.02 (1141) |
Общие вопросы дидактики и методики воспитания и обучения (1032) |
![]() CARTALEANU, Tatiana. Strategii de proiectare didactică. II. Strategia Știu – Vreau să ştiu – Am învăţat. In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, 2015, nr. 1(89), pp. 16-19. ISSN 1810-6455. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională | |||||
Numărul 1(89) / 2015 / ISSN 1810-6455 | |||||
|
|||||
CZU: 37.02 | |||||
Pag. 16-19 | |||||
|
|||||
![]() |
|||||
Rezumat | |||||
Articolul prezintă o viziune modernizată asupra strategiei Ştiu – Vreau să ştiu – Am învăţat, privită ca model de proiectare a unităţii didactice. Rodată în diferite ţări timp de peste două decenii, strategia s-a cristalizat, a cîştigat teren şi a achiziţionat şi alte etape: Noi dezvoltări şi Cum pot să învăţ mai mult? Aceste etape vor contribui la motivarea elevului pentru a cunoaşte şi a se dezvolta, mai ales dacă profesorul va prezenta un asemenea model de persoană care învaţă în permanenţă. Modelul este racordat la disciplina şcolară limba şi literatura română, iar respectiva abordare strategică este dezvoltată în raport cu tehnicile cunoscute şi popularizate prin proiectul Lectură şi Scriere pentru Dezvoltarea Gîndirii Critice (LSDGC). Se prezintă diverse modalităţi de conceptualizare a procesului – de la actualizare la metacogniţie – şi sînt examinate tehnicile recomandate, în paradigmatica şi sintagmatica lor. Deprinderea de a învăţa analizîndu-şi în permanenţă achiziţiile şi fixîndu-şi noi obiective ar putea să devină pentru elev una dintre cele mai importante competenţe din categoria a învăţa, a şti să înveţi. |
|||||
Cuvinte-cheie Didactic methodology, didactic technology, didactic strategy, the strategy Know – Want to know – I Have Learnt |
|||||
|