Formarea elevului-cititor prin tehnica generării de alternative
Закрыть
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
713 11
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-02 09:23
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.02:801.73 (4)
Общие вопросы дидактики и методики воспитания и обучения (1201)
Вспомогательные филологические дисциплины (73)
SM ISO690:2012
ŞCHIOPU, Constantin. Formarea elevului-cititor prin tehnica generării de alternative. In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, 2015, nr. 1(89), pp. 12-15. ISSN 1810-6455.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională
Numărul 1(89) / 2015 / ISSN 1810-6455

Formarea elevului-cititor prin tehnica generării de alternative
CZU: 37.02:801.73

Pag. 12-15

Şchiopu Constantin
 
Universitatea de Stat din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 8 august 2017


Rezumat

În articol este abordată problema interpretării textului literar de către elevi prin tehnica generării de alternative. Autorul insistă pe ideea că învăţămîntul de tip interactiv contribuie nu numai la formarea gîndirii independente şi creatoare, a unui stil de abordare a problemelor, ci şi la educarea unor trăsături de personalitate, la sporirea atenţiei, interesului, imaginaţiei etc. Sînt propuse cîteva tipuri, care, în înțeles didactic, pot servi ca procedee de valorificare a textului. Totodată, sînt trecute în revistă cîteva tehnici de stimulare a mecanismelor gîndirii, ale inteligenței, imaginației şi creativității elevilor.

In this article there is emphasized the problem of how pupil interpret the literary texts through the alternative generation technique. The author is highlighting that interactive education contribute not only to forming the creative and independent thinking and to creating a style of approaching the problem but also to the education of some personality features as developing the attention, interest, imagination and so on. The author is suggesting some types those that can be considered processes of interpreting the artistic text. There are also highlighted some techniques that stimulate the mechanism of thinking, intelligence, imagination and student’s creativity

Cuvinte-cheie
literary text, interpretation, student, technique, alternatives, interactive, creativity, restructuring, methodology