„Am numit cu nume drag…”. Repere onomastice pentru învăţămîntul istoric preuniversitar
Закрыть
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
711 6
Ultima descărcare din IBN:
2023-06-01 19:47
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.02:811.135.1'373.2 (1)
Общие вопросы дидактики и методики воспитания и обучения (1190)
Балканские романские языки (1453)
SM ISO690:2012
ANDRIEŞ-TABAC, Silviu. „Am numit cu nume drag…”. Repere onomastice pentru învăţămîntul istoric preuniversitar. In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, 2015, nr. 5-6(93-94), pp. 75-83. ISSN 1810-6455.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională
Numărul 5-6(93-94) / 2015 / ISSN 1810-6455

„Am numit cu nume drag…”. Repere onomastice pentru învăţămîntul istoric preuniversitar
CZU: 37.02:811.135.1'373.2

Pag. 75-83

Andrieş-Tabac Silviu
 
Institutul Patrimoniului Cultural al AŞM
 
Disponibil în IBN: 7 august 2017


Rezumat

Deşi onomastica este un domeniu de interes permanent pentru istorie, dar şi pentru viaţa de zi cu zi, studierea ei nu face parte din programul învăţămîntului preuniversitar şi nici din a celui istoric superior. În acest context, profesorii de istorie trebuie să suplinească lacunele programului şi să le ofere elevilor noţiuni elementare de antroponimie, toponimie şi etnonimie, cel puţin. Autorul schiţează repere teoretice şi practice care sa-l ajute pe profesorul de istorie să-i familiarizeze pe elevi cu domeniul onomasticii.

Although the onomastics (onomatology) is an area of permanent interest to history, but also for everyday life, its study is not a part of the secondary school education, nor of the higher history education. In this context, history teachers are expected to fill the gaps of the program and to provide the students with minimum elementary anthroponomastics, toponomastics and ethnic-onomastics notions. The author presents some theoretical and practical guidelines to help the professor of history to familiarize the students with the domain of the onomastics.

Cuvinte-cheie
name, onomastics, etymology, anthroponym, toponym, ethnonym, historical education