Utilitatea analizei relaţiei cost-volum-profit în metoda direct-costing pentru procesul decizional
Закрыть
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
1138 258
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-25 22:14
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
338.5:65.03 (1)
Цены. Ценообразование. Издержки производства. Себестоимость (106)
Управление предприятиями, организация производства, торговли и транспорта (2434)
SM ISO690:2012
CHIRILOV, Nelea, MIHAILĂ, Svetlana. Utilitatea analizei relaţiei cost-volum-profit în metoda direct-costing pentru procesul decizional. In: Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe Exacte şi Economice), 2016, nr. 7(97), pp. 91-96. ISSN 1857-2073.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe Exacte şi Economice)
Numărul 7(97) / 2016 / ISSN 1857-2073 /ISSNe 2345-1033

Utilitatea analizei relaţiei cost-volum-profit în metoda direct-costing pentru procesul decizional
CZU: 338.5:65.03

Pag. 91-96

Chirilov Nelea, Mihailă Svetlana
 
Academia de Studii Economice din Moldova
 
Disponibil în IBN: 9 mai 2017


Rezumat

În acest articol este analizată relaţia cost-volum-profit în scopul optimizării profitului şi fundamentării unor decizii economice optime. Sunt prezentate studii de caz metodologice menite să evidenţieze necesitatea indicatorilor: pragul de rentabilitate, marja de contribuţie, rezerva stabilităţii financiare, volumul vânzărilor necesar obţinerii profitului dorit, preţul marginal. Rezultatele obţinute sunt prezentate şi analizate de autori. Articolul se încheie cu concluziile autorilor privind avantajele oferite de calculele şi analizele ce pot fi efectuate pe baza relaţiei cost-volum-profit în metoda direct-costing pentru procesul decizional.

In this article it is analyzed the cost-volume-profit relationship with the aim of profit optimization and elaboration of optimum economic decisions. The statement also reflects methodological case studies which highlight the necessity of the following indicators: break-even point, contribution margin, reserve of financial stability, sales volume required for obtaining target profit, marginal price. The results are presented and are analyzed by authors. The article ends up with the conclusions of the authors with regards to advantages provided by the calculations and analysis which can be performed on the basis of cost-volume-profit relationship through the direct-costing method for decision making process.

Cuvinte-cheie
cost-volum-profit, metoda direct-costing,

prag de rentabilitate, costuri variabile, costuri fixe,

profit