Analiza structurilor narative și simbolice în grafica de carte din RSS Moldovenească în perioada de instaurare a realismului socialist (1945-1953)
Закрыть
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
667 11
Ultima descărcare din IBN:
2023-05-05 13:20
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
76.03(478)"1945-1953" (1)
Графические искусства. Графика. Гравюра (131)
SM ISO690:2012
ROCACIUC, Victoria. Analiza structurilor narative și simbolice în grafica de carte din RSS Moldovenească în perioada de instaurare a realismului socialist (1945-1953). In: Studiul artelor şi culturologie: istorie, teorie, practică, 2016, nr. 2(29), pp. 207-211. ISSN 2345-1408.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Studiul artelor şi culturologie: istorie, teorie, practică
Numărul 2(29) / 2016 / ISSN 2345-1408 /ISSNe 2345-1831

Analiza structurilor narative și simbolice în grafica de carte din RSS Moldovenească în perioada de instaurare a realismului socialist (1945-1953)
CZU: 76.03(478)"1945-1953"

Pag. 207-211

Rocaciuc Victoria
 
Institutul Patrimoniului Cultural al AŞM
 
 
Disponibil în IBN: 13 aprilie 2017


Rezumat

În procesul de trecere la realismul socialist, arta anilor ’40, inclusiv cea grafică, s-a caracterizat prin documentalism și ilustrativism în diverse abordări tematice ale vieţii cotidiene. Studiind materiale documentare, propunem o grilă bazată pe trei categorii de analiză a aspectelor narative și simbolice în grafica de carte moldovenească postbelică: 1) în funcţie de genuri și subiecte literare, 2) în funcţie de genul utilizat în grafica de șevalet (portret, peisaj, natură statică, compoziţie de gen, compoziţie decorativă, decoruri sau ornamente), 3) în funcţie de tehnica grafică, principiile compoziţionale, procedeele și mijloacele de expresie proprii fiecărui autor în parte. În cadrul unei opere literare sau grafice, toate acestea intră în corelaţii și interferenţe.

In the process of transition to socialist realism, the fine art of the ‘40s, including graphics, was characterized by documentalism and illustrativism in various thematic approaches to everyday life. Studying documentary materials, we propose a grid based on three categories of analysis of the narrative and symbolic aspects in Moldovan book graphics of the post-war period: 1) according to the genres and literary subjects, 2) according to the genres used in easel graphics (portrait, landscape, still life, genre composition, decorative composition, ornaments or decorations), 3) according to the graphics technique, compositional principles, methods and means of expression of each author individually. Within a literary or graphics opera all of them still fall in correlations and interferences.

Cuvinte-cheie
naraţiune, simbol, grafică, carte, ilustraţie, gen, compoziţie, mijloc de expresie