Abordări moderne în clasificarea cunoștinţelor muzicale în contextul dezvoltării domeniului muzical-artistic
Закрыть
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
939 9
Ultima descărcare din IBN:
2023-05-13 23:52
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
781 (300)
Музыка (1808)
SM ISO690:2012
CRIŞCIUC, Viorica. Abordări moderne în clasificarea cunoștinţelor muzicale în contextul dezvoltării domeniului muzical-artistic. In: Studiul artelor şi culturologie: istorie, teorie, practică, 2016, nr. 2(29), pp. 100-105. ISSN 2345-1408.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Studiul artelor şi culturologie: istorie, teorie, practică
Numărul 2(29) / 2016 / ISSN 2345-1408 /ISSNe 2345-1831

Abordări moderne în clasificarea cunoștinţelor muzicale în contextul dezvoltării domeniului muzical-artistic
CZU: 781

Pag. 100-105

Crişciuc Viorica
 
Universitatea de Stat „Alecu Russo” din Bălţi
 
 
Disponibil în IBN: 13 aprilie 2017


Rezumat

Prin abordarea aspectelor clasice și moderne în clasificarea cunoștinţelor muzicale, înţelegem clasificările de debut a cunoștinţelor din domeniul pedagogiei muzicale. Cunoștinţele muzicale reprezintă un sistem de referinţă pentru cercetătorii din domeniu. Clasificările prezentate în articol și-au păstrat valoarea teoretică și praxiologică de-a lungul anilor și au rămas în patrimoniul știinţific al noţiunii de cunoștinţe muzicale. Analizăm aspectul respectiv, pentru a delimita criteriile de clasificare a cunoștinţelor muzicale, pentru ca, ulterior, să elaborăm o taxonomie modernă de clasificare a cunoștinţelor muzicale. Trebuie să remarcăm, că principalul subsistem al procesului de învăţământ – activitatea de instruire – este obiectul de studiu și cercetare al disciplinei pedagogia muzicală. Cunoștinţele constituie o componentă importantă a procesului de învăţământ. Ele cuprind totalitatea de noţiuni specifice domeniului muzical, fiind implicate direct în activitatea de predare-învăţare la lecţie.

By approaching the classic and modern aspects in music knowledge classification, we mean the debut classifications of knowledge in musical pedagogy. Music knowledge is a system of reference for the researchers in the field. The classifications presented in the article have kept the theoretical and phraseological value over the years and have remained in the scientific heritage of music knowledge notion. We analyze this aspect in order to define the criteria for the classification of music knowledge and later to elaborate a modern taxonomy for this classification. It should be noted that the main subsystem of the educational process, training activity, is the study and research subject of musical pedagogy. Knowledge – is an important component of the educational process. It includes all notions specific to music being directly involved in teaching-learning activities during the lesson.

Cuvinte-cheie
cunoştinţe muzicale, pedagogia muzicală,

clasifi carea cunoștinţelor muzicale, aspecte clasice, aspecte moderne, activitatea de predare-învăţare