Metode si mijloace de organizare a spațiului scenic în creația lui Boris Socolov
Закрыть
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
1086 10
Ultima descărcare din IBN:
2024-02-08 01:34
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
75.054(478)(092)+792.021 (1)
Живопись (425)
Театр. Сценическое искусство. Драматические представления (546)
SM ISO690:2012
MALCOCI, Vitalie. Metode si mijloace de organizare a spațiului scenic în creația lui Boris Socolov. In: Arta , 2016, nr. 1(AV), pp. 129-132. ISSN 2345-1181.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Arta
Numărul 1(AV) / 2016 / ISSN 2345-1181 /ISSNe 2537-6136

Metode si mijloace de organizare a spațiului scenic în creația lui Boris Socolov
CZU: 75.054(478)(092)+792.021

Pag. 129-132

Malcoci Vitalie
 
Institutul Patrimoniului Cultural al AŞM
 
 
 
Disponibil în IBN: 8 februarie 2017


Rezumat

Constituirea artei scenograficedin Moldova și apariția noilor tendințe înarta teatrală,este determinată și de activitatea unuia dintre cei mai consacrați pictori teatrali contemporani – Boris Socolov. Activând pe parcursul a peste patru decenii ca pictor scenograf, a contribuit la diversificarea limbajului plastic scenic prin diverse principii și metode de exprimare. Lucrările sale din anii ’50–’60 se remarcă prin tendința de a reflecta în decor motiveveridice, cu anumiteschimbări în procedeele mijloacelor de expresie. În anii ’70–’80 apar tendințe noi în realizarea spațiului scenic. Astfel în creația scenografului B. Socolov observăm nu atât reproducerea locului acțiunii, cât însăși exprimarea acțiunii în sine,cu aplicarea efectelor de lumină și diversitatea materialelor folosite.

The formation of Moldovan art of scenography and the emergence of new trends in theatre art is also determined by the activity of one of the most consecrated contemporary scenic artists – Boris Socolov. Working as artist-scenographerfor over four decades, he contributed to the diversification of the theatrical plastic language through various principles and methods of expression. His works of the 50s–60s stand out through the tendency of reflecting genuine motifs in the décor, with certain changes in the procedures of the means of expression. In the 70s–80s, new tendencies arise in the scenic space designing. Consequently, we observe, in B. Socolov’s creation, not so much the reproduction of the action’s place, but the expression of the action itself through the application of lighting effects and the diversity of used materials.

Cuvinte-cheie
scenografie, spațiu scenic, pictor, acţiune, spectacol, decor