Educația antiseismică – o prioritate pentru Republica Moldova
Закрыть
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
674 7
Ultima descărcare din IBN:
2024-01-08 17:46
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
[364.255+550.34]:614.8(478) (1)
Социальное обеспечение. (541)
Вспомогательные геологические науки (90)
Несчастные случаи. Риски. Опасность. Профилактика несчастных случаев. Индивидуальные средства защиты. Безопасность (125)
SM ISO690:2012
OSTROVARI, Petru. Educația antiseismică – o prioritate pentru Republica Moldova . In: Moldoscopie, 2016, nr. 3(74), pp. 82-92. ISSN 1812-2566.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Moldoscopie
Numărul 3(74) / 2016 / ISSN 1812-2566 /ISSNe 2587-4063

Educația antiseismică – o prioritate pentru Republica Moldova
CZU: [364.255+550.34]:614.8(478)

Pag. 82-92

Ostrovari Petru
 
Universitatea de Studii Europene din Moldova
 
Proiecte:
 
Disponibil în IBN: 16 noiembrie 2016


Rezumat

Articolul descrie caracteristicile generale ale mișcărilor seismice și efectele cutremurelor asupra populației vizavi de acțiunile pululației înaintea, în timpul și după cutremurul de pământ pentru a atrage atenția asupra importanței studierii tematicii antiseismice la toate etapele de educație. În introducere sunt descrise caracteristicile generale ale cutremurelor și specificul cutremurelor în Republica Moldova. Articolul este structurat în patru componente principale care descriu specificul mișcărilor seismice, efectele cutremurelor asupra populației, cât și acțiunile necesar de a fi întreprinse înainte, în timpul și după cutre-murul de pământ. Lucrarea este finalizată cu concluzii care ar putea servi ca recomandării referitor la prioritatea educației antiseismice în Republica Moldova.

This article describes general features of the seismic movements and the effects of earthquakes on people opposite of human’s actions before, during and after the earthquake to draw attention to the importance of studying the seismic topics at all phases of education. The introduction describes the general characteristics of the earthquakes and the specific in Republic of Moldova. The artic-le is divided into four main components that described the specifics of the seismic movements, the earthquakes effects on the population and the actions needed to be undertaken before, during and after the earthquake. The work is completed with conclusions that could serve as a recommendation on prioritizing antiearthquake education in Republic of Moldova.