Noile media – factor reformator al comunicării politice
Закрыть
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
1037 62
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-08 12:00
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
316.77:32+32.019.51:659.3 (2)
Социология культуры. Культурный контекст социальной жизни (788)
Политика (2934)
Реклама. Информационная работа. Связи с общественностью (389)
SM ISO690:2012
MORARU, Victor, RUSU, Liliana. Noile media – factor reformator al comunicării politice . In: Moldoscopie, 2016, nr. 3(74), pp. 52-63. ISSN 1812-2566.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Moldoscopie
Numărul 3(74) / 2016 / ISSN 1812-2566 /ISSNe 2587-4063

Noile media – factor reformator al comunicării politice
CZU: 316.77:32+32.019.51:659.3

Pag. 52-63

Moraru Victor1, Rusu Liliana2
 
1 Academia de Ştiinţe a Moldovei,
2 Universitatea de Stat din Moldova
 
Proiecte:
 
Disponibil în IBN: 16 noiembrie 2016


Rezumat

În articol sunt analizate particularitățile structurale și semantice ale comunicării politice actuale. Sunt evidențiați factorii care contribuie la transformări-le ce intervin în sfera politico-mediatică: caracterul interactiv al noilor media, feed-back-ul în timp real dintre emițător și receptor, transparența informației și libertatea sporită de exprimare, facilitată de emergența și dezvoltarea noilor tehnologii. Studiul relevă etapele dezvoltării comunicării politice în raport cu evoluția IT. Autorii prezintă modelele relevante ale comunicării politice, urmăresc consecințele diversificării mari a suporturilor de informații, a perfectării tehnicii și metodelor din domeniul comunicării mediatice, examinează importanța factorului on-line în sfera comunicării politice, stabilesc particularitățile reformării comunicării politice, susținute de transformarea raportului dintre actorii politici și cetățeni. Autorii consideră că on-line componenta campaniei electorale reprezintă elementul inovator principal al modelului de comunicare politică de la începutul secolului XXI.

The article analyzed the structural and semantic current political commuication. Are highlighted factors contributing to changes that occur in the political-media sphere: interactivity of new media, feedback in real time between transmitter and receiver, transparency of information and freedom enhanced expression, facilitated by the emergence and development of new technologies. The study reveals the stages of development of political communication in relation to IT rises. The authors present the relevant models of political communication, aimed consequences of diversification of media, perfecting techniques and methods in the field of media communication, examines the importance of the factor online for the political communication, establish peculiarities of reforming political communication, supported by the transformation of relations between political actors and citizens. The authors consider that the online component of the electoral campaign is the main innovative element model of political communication at the beginning of XXI century.

Cuvinte-cheie
comunicare politică, noile media, dialog democratic, personalizare, teatralizare