Monitorizarea practicii pedagogice – deziderat al asigurării calităţii în colegiul pedagogic
Закрыть
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
1356 10
Ultima descărcare din IBN:
2023-04-01 19:07
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.015.3+371.134 (1)
Основы образования. Теоретические основы. Философские основы и др. (3925)
SM ISO690:2012
GLOBU, Nelea. Monitorizarea practicii pedagogice – deziderat al asigurării calităţii în colegiul pedagogic. In: Acta et commentationes (Ştiinţe ale Educaţiei), 2012, nr. 1, pp. 58-62. ISSN 1857-0623.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Acta et commentationes (Ştiinţe ale Educaţiei)
Numărul 1 / 2012 / ISSN 1857-0623 /ISSNe 2587-3636

Monitorizarea practicii pedagogice – deziderat al asigurării calităţii în colegiul pedagogic
CZU: 37.015.3+371.134

Pag. 58-62

Globu Nelea
 
Colegiul Pedagogic „Vasile Lupu”, Orhei
 
Proiecte:
 
Disponibil în IBN: 8 noiembrie 2016


Rezumat

Monitoring aims at fixing the system state, determine potential hazards to prevent, and consider the overall condition of the system. It coordinates the activities in question, using the procedure and it is performed through a systematic design. Monitoring of teaching practice is an integral part of education and aims to ensure, along with other pedagogical subjects, vocational skills training, a teacher consistent with effective education based on effective student-centered learning. The monitoring process included teachers and schools within the college application.

Cuvinte-cheie
monitoring, system, Quality, systematic design, teaching practice, vocational skills training