Importanța comunicării în procesul educational
Закрыть
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
1395 13
Ultima descărcare din IBN:
2023-05-11 09:06
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
376(498) (1)
Воспитание, образование и обучение особых групп лиц. Специальные школы (599)
SM ISO690:2012
DUMITRU, Cristina. Importanța comunicării în procesul educational . In: Psihologie. Pedagogie Specială. Asistenţă Socială , 2016, nr. 3(44), pp. 7-19. ISSN 1857-0224.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Psihologie. Pedagogie Specială. Asistenţă Socială
Numărul 3(44) / 2016 / ISSN 1857-0224 /ISSNe 1857-4432

Importanța comunicării în procesul educational
CZU: 376(498)

Pag. 7-19

Dumitru Cristina
 
Universitatea din Piteşti
 
 
Disponibil în IBN: 11 octombrie 2016


Rezumat

Articolul prezintă o analiză a comunicării verbale și nonverbale din perspectiva pedagogiă și de recuperare a persoanelor cu dizabilități grave și severe care își construiesc comportamentele comunicative preponderent pe comunicarea nonverbală. Studiul teoretic trece în revistă principalele teorii ale comunicării din literatura de specialitate românească, dar și străină, cu accent pe teoriile care au stat la bază formării unor sisteme alternative şi augmentative de comunicare, dezvoltând o nouă paradigmă de abordare a elevilor cu dizabilități. Rezultatele teoretice identificate de studiu se referă la funcțiile și efectele comunicării la persoanele cu dizabilități grave şi severe care vor contribui la sublinierea cunoașterii acestor aspecte pentru desfășurarea activităților de instruire la elevii cu dizabilități. Sunt propuse modalități care ar putea sta la baza procesului de deblocare a comunicării la acești elevi, proces pe care se poate construi ulterior întreg procesul educațional.

The article presents an analysis of verbal and nonverbal comunication from an educational perspective, as well as in terms of recovery seriously and profound disabled people who build their communicative behaviors mainly on nonverbal communication. The theoretical study reviews the main theories of communication in Romanian educational and psychological literature, but also foreign one, focusing on theories that have founded the basis of alternative and augmentative systems of communication, developing a new paradigm-approach to students with disabilities. The theoretical results identified by the study refers to the functions and effects of communication towards people with severe and profound disabilities, knowledge that will contribute to highlighting these issues with regard to educational activities for students with disabilities. Ways that could form the basis of unlocking the communication process of these students were suggested, a process which can subsequently build the whole educational process.

Cuvinte-cheie
comunicare, dizabilitate, comunicare nonverbală, educaţie