Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
1395 13 |
Ultima descărcare din IBN: 2023-05-11 09:06 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
376(498) (1) |
Воспитание, образование и обучение особых групп лиц. Специальные школы (599) |
SM ISO690:2012 DUMITRU, Cristina. Importanța comunicării în procesul educational . In: Psihologie. Pedagogie Specială. Asistenţă Socială , 2016, nr. 3(44), pp. 7-19. ISSN 1857-0224. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Psihologie. Pedagogie Specială. Asistenţă Socială | ||||||
Numărul 3(44) / 2016 / ISSN 1857-0224 /ISSNe 1857-4432 | ||||||
|
||||||
CZU: 376(498) | ||||||
Pag. 7-19 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Articolul prezintă o analiză a comunicării verbale și nonverbale din perspectiva pedagogiă și de recuperare a persoanelor cu dizabilități grave și severe care își construiesc comportamentele comunicative preponderent pe comunicarea nonverbală. Studiul teoretic trece în revistă principalele teorii ale comunicării din literatura de specialitate românească, dar și străină, cu accent pe teoriile care au stat la bază formării unor sisteme alternative şi augmentative de comunicare, dezvoltând o nouă paradigmă de abordare a elevilor cu dizabilități. Rezultatele teoretice identificate de studiu se referă la funcțiile și efectele comunicării la persoanele cu dizabilități grave şi severe care vor contribui la sublinierea cunoașterii acestor aspecte pentru desfășurarea activităților de instruire la elevii cu dizabilități. Sunt propuse modalități care ar putea sta la baza procesului de deblocare a comunicării la acești elevi, proces pe care se poate construi ulterior întreg procesul educațional. |
||||||
Cuvinte-cheie comunicare, dizabilitate, comunicare nonverbală, educaţie |
||||||
|