Vechi şi nou în sonatele pentru vioară şi pian de Gheorghe Neaga: repere comparative
Закрыть
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
908 6
Ultima descărcare din IBN:
2021-04-16 09:41
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
785.7.082.2 (1)
Инструментальная музыка (274)
SM ISO690:2012
MELNIC, Victoria, CHICIUC, Natalia. Vechi şi nou în sonatele pentru vioară şi pian de Gheorghe Neaga: repere comparative. In: Studiul artelor şi culturologie: istorie, teorie, practică, 2015, nr. 2(25), pp. 61-66. ISSN 2345-1408.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Studiul artelor şi culturologie: istorie, teorie, practică
Numărul 2(25) / 2015 / ISSN 2345-1408 /ISSNe 2345-1831

Vechi şi nou în sonatele pentru vioară şi pian de Gheorghe Neaga: repere comparative
CZU: 785.7.082.2

Pag. 61-66

Melnic Victoria, Chiciuc Natalia
 
Academia de Muzică, Teatru şi Arte Plastice
 
 
Disponibil în IBN: 16 septembrie 2016


Rezumat

Prezentul articol constituie o schiţă analitică comparativă a două creaţii reprezentative pentru vioară şi pian din repertoriul componistic al lui Gheorghe Neaga. Studiul se axează pe examinarea aspectelor tradiţionale şi inovatoare relevate atât în Sonata pentru vioară şi pian nr.1, compusă la etapa timpurie de creaţie, cât şi în Sonata pentru vioară şi pian nr.2, lucrare apărută într-o perioadă dificilă în contextul schimbărilor radicale produse după colapsul sistemului sovietic. Impunătoare din punct de vedere sonor, ambele opusuri reprezintă construcţii ciclice cvadripartite contrastante prin caracterul muzicii, atmosfera sugerată, aspectele ideatice şi multiplele mijloacele de expresie.

This article is an outline comparison of two works for violin and piano in the sonata genre, representative for George Neaga's componistic repertoire. The study focuses on examining issues both traditional and innovative relevant for Sonata No. 1 for violin and piano, composed in the early stage of Neaga's creation and for Sonata No. 2 for violin and piano, that appeared in a difficult time of radical changings produced after the collapse of the Soviet system. Impressive in terms of sound, both opuses are quadripartite cyclical constructions contrasting by the character of music, suggested atmosphere, conceptual aspects and multiple means of musical expression.

Cuvinte-cheie
sonată pentru vioară şi pian, tradiţie, nou, inovaţie, structura, forme, principii compoziţionale, tehnici componistice,

vechi, reper comparativ, compartimente