Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
952 32 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-02-29 10:40 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
378.2:001.89+311.21:61 (1) |
Высшее образование. Университеты. Академическое обучение (2575) |
Общая методология. Научные и технические методы исследований, изучения, поисков и дискуссий. Научный анализ и синтез (1145) |
Техника сбора данных. Техника обработки данных. Табулирование (38) |
Mедицинские науки (11142) |
SM ISO690:2012 MARGINE, Leonid, BADAN, Vlad, SPÎNU, Dorin, CUJBA, Natalia. Evaluarea tipurilor de erori într-un studiu științific.. In: Buletinul Academiei de Ştiinţe a Moldovei. Ştiinţe Medicale, 2016, nr. 1(50), pp. 258-262. ISSN 1857-0011. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Buletinul Academiei de Ştiinţe a Moldovei. Ştiinţe Medicale | ||||||
Numărul 1(50) / 2016 / ISSN 1857-0011 | ||||||
|
||||||
CZU: 378.2:001.89+311.21:61 | ||||||
Pag. 258-262 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Introducere. În orice studiu ştiinţific, există riscul de a comite diferite erori la fi ecare dintre etapele cercetării. Astfel autorii pot obţine rezultate şi concluzii false, adică consum nejustificat de energie, timp şi resurse financiare. Scopul lucrării. Descrierea etapelor succesive ale unui studiu ştiinţific corect realizat, de la iniţiere pâna la prezentarea rezul ta te lor, cu specifi carea particularităţilor şi a riscurilor de a genera erori la fi eca re dintre etapele studiului. Material și metode. Studiu review. A fost cercetată literatura de specialitate și selectat material în funcție de relevanță față de cuvintelecheie. Rezultate. În lucrare sunt puse în evidenţă principa lele tipuri de erori care pot fi comise într-un studiu ştiinţifi c pentru a ajuta cercetătorii şi domeniul ştiinţific în general să evite rezultatele şi studiile false. Sunt descrise erorile posibile la toate etapele studiului, în special, la prima etapă, deoarece această etapă este decisivă. Concluzii: Dacă studiul este corect organizat şi planificat, erorile iniţiale se pot evita, ceea ce contribuie substanţial la obţinerea unor rezultate reale. |
||||||
Cuvinte-cheie erori, cercetare ştiinţifică, unitate statistică, totalitate statistică, eșantion, eroare standart |
||||||
|