Jocul didactic – formă de organizare şi metodă eficientă în realizarea sarcinilor didactice
Закрыть
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
1445 74
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-14 15:08
SM ISO690:2012
GALBEN-PANCIUC, Zinaida. Jocul didactic – formă de organizare şi metodă eficientă în realizarea sarcinilor didactice. In: Revistă de știinţe socioumane , 2010, nr. 3(16), pp. 55-66. ISSN 1857-0119.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Revistă de știinţe socioumane
Numărul 3(16) / 2010 / ISSN 1857-0119 /ISSNe 2587-330X

Jocul didactic – formă de organizare şi metodă eficientă în realizarea sarcinilor didactice

Pag. 55-66

Galben-Panciuc Zinaida
 
Liceul Teoretic „Gheorghe Asachi“, Chişinău
 
Proiecte:
 
Disponibil în IBN: 24 mai 2016


Rezumat

The didactic game is one of the most original activities that makes learning easier. No matter how difficult it is, any didactic issue can be settled through a game which combines the most accesible and attractive forms of learning for children. The instructive-educative spfere of a didactic game contains very large aspects. It refers to all the problems raised by the learning process. The role of the game in developing children`s speech, enrichmind the vocabulary and it`s rousingit, learning it correctly from the grammatical point of riew and checking up the knowledge is incontestable.