Evoluţia pedagogiei sociale ca ştiinţă
Закрыть
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
1384 32
Ultima descărcare din IBN:
2024-01-28 18:23
SM ISO690:2012
CREANGĂ (DAVIDESCU), Elena. Evoluţia pedagogiei sociale ca ştiinţă. In: Revistă de știinţe socioumane , 2009, nr. 1(11), pp. 86-93. ISSN 1857-0119.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Revistă de știinţe socioumane
Numărul 1(11) / 2009 / ISSN 1857-0119 /ISSNe 2587-330X

Evoluţia pedagogiei sociale ca ştiinţă

Pag. 86-93

Creangă (Davidescu) Elena
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
Proiecte:
 
Disponibil în IBN: 18 mai 2016


Rezumat

The concept of the Social Pedagogy was used first in Germany in the middle of the XIX centry. Karl Mayer, was the first who used the term „social pedagogy” in 1844. He was the editor of the edito of the magazine „pedagogy”. In the second halt of the XIX centry the social pedagogy was often associated wit social assistans. It was also used the term of social education mainlz used in some european countries.