Influența modelului parental asupra strategiilor de coping, stimei de sine și locus control la adolescenții care reprezint tulburări de comportament
Закрыть
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
1576 202
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-16 13:19
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.015.3+316.624-053.6 (2)
Основы образования. Теоретические основы. Философские основы и др. (3884)
Социальная психология (960)
SM ISO690:2012
STAMATE, Dorina, PERJAN, Carolina. Influența modelului parental asupra strategiilor de coping, stimei de sine și locus control la adolescenții care reprezint tulburări de comportament. In: Psihologie. Pedagogie Specială. Asistenţă Socială , 2016, nr. 1(42), pp. 63-74. ISSN 1857-0224.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Psihologie. Pedagogie Specială. Asistenţă Socială
Numărul 1(42) / 2016 / ISSN 1857-0224 /ISSNe 1857-4432

Influența modelului parental asupra strategiilor de coping, stimei de sine și locus control la adolescenții care reprezint tulburări de comportament
CZU: 37.015.3+316.624-053.6

Pag. 63-74

Stamate Dorina1, Perjan Carolina2
 
1 Cabinet Individual de Psihologie și Psihoterapie Dorina Stamate,
2 Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 19 aprilie 2016


Rezumat

Acest articol abordează influenţa modelelui parental de educaţie asupra adolescenţilor şi tulburărilor comportamentale ale acestora. Modelul parental, adică felul în care adolescentul îşi percepe părinţii, fie permisivi, autoritari, rejectivi, supraimplicati, influenţează nu doar stima de sine, ci şi modalităţile de atribuire a responsabilităţii, capacităţile de a lua propriile decizii şi de a-şi atinge obiectivele, strategiile de coping, înţelese că mijloace de autoreglare emoţională şi comportamentală, şi tulburările de comportament. Cu alte cuvinte, considerăm că una din cauzele tulburărilor de comportament este insuficienta dezvoltare a strategiilor de coping adaptativ. Astfel, sistemul strategic de coping e văzut că un sistem complex atitudinal.

This article addresses parental education models to influence on adolescents and their behavioral disorders. Parental model, in the way the teenagers perceives its parents or permissive, authoritarian, rejection, overinvolved influence not only self-esteem, but also ways of assigning responsibility, abilities to make their own decisions and to achieve their goals, coping strategies, understood as a means of emotional and behavioral self-regulation, and behavioral disorders. In other words, we believe that one of the causes of behavioral disorders is insufficient development of adaptive coping strategies. Thus, strategic coping system is seen as a complex attitude .

Cuvinte-cheie
model parental, strategii de coping, stimă de sine, tulburări de comportament,

infatuare, autodepreciere