Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
1576 202 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-16 13:19 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.015.3+316.624-053.6 (2) |
Основы образования. Теоретические основы. Философские основы и др. (3884) |
Социальная психология (960) |
SM ISO690:2012 STAMATE, Dorina, PERJAN, Carolina. Influența modelului parental asupra strategiilor de coping, stimei de sine și locus control la adolescenții care reprezint tulburări de comportament. In: Psihologie. Pedagogie Specială. Asistenţă Socială , 2016, nr. 1(42), pp. 63-74. ISSN 1857-0224. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Psihologie. Pedagogie Specială. Asistenţă Socială | ||||||
Numărul 1(42) / 2016 / ISSN 1857-0224 /ISSNe 1857-4432 | ||||||
|
||||||
CZU: 37.015.3+316.624-053.6 | ||||||
Pag. 63-74 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Acest articol abordează influenţa modelelui parental de educaţie asupra adolescenţilor şi tulburărilor comportamentale ale acestora. Modelul parental, adică felul în care adolescentul îşi percepe părinţii, fie permisivi, autoritari, rejectivi, supraimplicati, influenţează nu doar stima de sine, ci şi modalităţile de atribuire a responsabilităţii, capacităţile de a lua propriile decizii şi de a-şi atinge obiectivele, strategiile de coping, înţelese că mijloace de autoreglare emoţională şi comportamentală, şi tulburările de comportament. Cu alte cuvinte, considerăm că una din cauzele tulburărilor de comportament este insuficienta dezvoltare a strategiilor de coping adaptativ. Astfel, sistemul strategic de coping e văzut că un sistem complex atitudinal. |
||||||
Cuvinte-cheie model parental, strategii de coping, stimă de sine, tulburări de comportament, infatuare, autodepreciere |
||||||
|