Importanța psihoterapeutică a jocului: metodologia învățării părinților a terapiei prin joc
Закрыть
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
1050 63
Ultima descărcare din IBN:
2024-02-04 12:55
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
159.9.072:37.013.42+316.356.2 (1)
Психология (3368)
Основы образования. Теоретические основы. Философские основы и др. (3901)
Социальная структура. Общество как социальная система (976)
SM ISO690:2012
GROZA (VERDEŞ), Angela. Importanța psihoterapeutică a jocului: metodologia învățării părinților a terapiei prin joc. In: Psihologie. Pedagogie Specială. Asistenţă Socială , 2016, nr. 1(42), pp. 47-53. ISSN 1857-0224.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Psihologie. Pedagogie Specială. Asistenţă Socială
Numărul 1(42) / 2016 / ISSN 1857-0224 /ISSNe 1857-4432

Importanța psihoterapeutică a jocului: metodologia învățării părinților a terapiei prin joc
CZU: 159.9.072:37.013.42+316.356.2

Pag. 47-53

Groza (Verdeş) Angela
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 19 aprilie 2016


Rezumat

Terapia pentru părinţi este o ramură a terapiei prin joc. Această terapie este orientată spre soluţionarea problemelor sociale, emoţionale şi comportamentale ale copilului. Clienţii ţintă sunt copii cu vârste cuprinse între trei şi doisprezece ani. Spre deosebire de terapia tradiţională de joc, terapia pentru părinţi se bazeaza pe participarea părintelui (sau a substitututlui acestuia) în calitate de agent terapeutic. Această oientare psihoterapeutică îmbină două strategii importante: terapia prin joc cu copilului şi implicarea părintelui, căruia i se dezvoltă abilităţile esenţiale necesare pentru a facilita tratamentul. Rolul psihoterapeutului este dublu: pe de o parte preia rolul de învăţător, pe de alta, acorda susţinere empatică părintelui. În rezultat se observă modificări benefice nu numai la copii şi părinţi, dar şi în domeniul relaţionării lor.

Therapy for parents is a of play therapy. This therapy is solving social problems, emotional problems and behavioral problems of children. Children that can be included in this therapy are children between 3 and 12 years old. The different between traditional play therapy and therapy for parents is that parents are included in this therapy as a therapeutical agent. This therapy includes important strategies: play therapy with children and parents, wich develop the essantial skills neccessary to facilitate the treatment. Therapist has a duble role, on the one side he has the role of teacher and on the other side hei s the empathatical supporter of the parents. As a rezult of this therapy we can obersv changes not only in children or in their parents but even in their relationship.

Cuvinte-cheie
joc,

terapie prin joc, terapie parentală, program parental