Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
690 27 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-01-24 21:54 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
070(498) (16) |
Газеты. Пресса. Журналистика (561) |
SM ISO690:2012 CREŢU, Ioana-Narcisa. Situaţia presei din România - moguli media. In: Vector European, 2014, nr. 2, pp. 214-217. ISSN 2345-1106. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Vector European | ||||||
Numărul 2 / 2014 / ISSN 2345-1106 /ISSNe 2587-358X | ||||||
|
||||||
CZU: 070(498) | ||||||
Pag. 214-217 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Prin trei cazuri din mass-mediase observă că, deşi după Revoluţie, în România există o diversitate în massmedia, existenţa unor moguli care exercită influenţă în şi prin mass-media duce la o limitare a calităţii jurnalistice, precum şi a libertăţii presei. Mass-media politică atrage jurnaliştii într-o capcană a credibilităţii, căci, pe timp de criză, aceştia sunt convertiţi în strategi de PR, care semnează comunicatele de presă în loc sa aplice metodele jurnalismului de investigaşie. Este de discutat şi evident un subiect deschis în ce măsură s-a schimbat societatea românească şi în acelaşi timp în ce constă progresul din presa românească acum când se bucură de libertate. Cazurile abordate arată că, mai ales într-o campanie pre-electorală acută şi mass-media devine victima unei propagande electorale, bine puse în scenă. Din păcate, îndoielnic este, de asemenea, şi dacă societatea civilă mai poate juca vreun rol. Peisajul mediatic din România. |
||||||
Cuvinte-cheie libertatea presei, societatea românească, credibilitate, influenţă politică |
||||||
|