On the new technologies integration in the educational process
Закрыть
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
824 2
Ultima descărcare din IBN:
2017-04-10 14:18
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.016.046:004 (32)
Основы образования. Теоретические основы. Философские основы и др. (3884)
Информационные технологии. Вычислительная техника. Обработка данных (4156)
SM ISO690:2012
CORCODEL, Svetlana. On the new technologies integration in the educational process . In: Vector European, 2014, nr. 2, pp. 179-182. ISSN 2345-1106.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Vector European
Numărul 2 / 2014 / ISSN 2345-1106 /ISSNe 2587-358X

On the new technologies integration in the educational process
CZU: 37.016.046:004

Pag. 179-182

Corcodel Svetlana
 
University of European Studies of Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 12 februarie 2016


Rezumat

This article is not intended to resolve anyone’s search for an ideal method that will work in all teaching contexts. Instead, our purpose is to explain the benefit of using the new methods that we were trying out in our classes and the progress our students made. We began to wonder if the claims made about the effectiveness of the new methods could withstand major scrutiny. However, teachers all over the world have been engaged in similar debates in staff rooms and in private soul searching at the end of a day of teaching. We believe that most of us feel responsible for the effectiveness of our teaching. We are motivated to look for the best language teaching method that will provide our students with the language skills they need.

Articolul nostru are ca scop prezentarea dificultăţilor întâmpinate de studenţi la folosirea tehnologiilor educaţionale în noul mileniu. Iată de ce este important să expunem succint unele idei privind teoria instrucţională care ar explica de ce activităţile educaţionale ce apelează la astfel de mijloace ca cele netradiţionale, de comuncare, sunt incluse iniţial ca bază a conceptelor ce ţin de teoria instruirii. Vom evidenţia modul în care conceptele menţionate mai sus pot fi conectate la proiectul pentru instruirea activă şi efectivă. Se va demonstra, de asemenea, gradul de intensitate a folosirii tehnologiilor instrucţionale în situaţii educaţionale, neajunsurile inerente utilizării acestora în situaţiile educaţionale şi, nu în ultimul rând, sfaturile practice pentru profesorii care doresc să aplice tehnologiile educaţionale în curriculumul lor concret.

Cuvinte-cheie
education, Internet, subject, research, evaluation, instruction, goal