Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
766 12 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-03-15 13:54 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
316.653+32.019.51 (5) |
Социальная психология (944) |
Политика (2905) |
SM ISO690:2012 MADAN, Vladimir. Informaţia ca formă de promovare a intereselor politice. In: Vector European, 2015, nr. 1, pp. 92-97. ISSN 2345-1106. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Vector European | |||||
Numărul 1 / 2015 / ISSN 2345-1106 /ISSNe 2587-358X | |||||
|
|||||
CZU: 316.653+32.019.51 | |||||
Pag. 92-97 | |||||
|
|||||
Descarcă PDF | |||||
Rezumat | |||||
Informaţia formează fluxul comunicaţional, în care se reflectă viaţa social – politică şi economică a societăţii. Accesul la procesele de comunicare şi controlul acestora se intensifică odată cu creşterea statutului social, a puterii sociale şi economice. Comunicarea informaţională poate fi privită ca o sursă de putere, o instituţie care este în subordonarea şi în serviciul grupurilor şi intereselor care guvernează societatea. Ea este o condiţie necesară pentru exerciţiul puterii. Funcţia de control, de critică şi de stimulare nu revine însă doar opoziţiei parlamentare, ci întregii opinii publice. Caracterul public este determinat în primul rând de faptul că oricine îşi poate aduce aportul la formarea opiniilor. Toţi trebuie să aibă posibilitatea să strângă informaţii şi să contribuie la formarea opiniei publice. |
|||||
Cuvinte-cheie Informaţie, mass-media, public, opinie, jurnalisti, presă, veridicitate, partid, democraţie, flux, funcţie, politic, comunicațional |
|||||
|