Informaţia ca formă de promovare a intereselor politice
Закрыть
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
766 12
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-15 13:54
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
316.653+32.019.51 (5)
Социальная психология (944)
Политика (2905)
SM ISO690:2012
MADAN, Vladimir. Informaţia ca formă de promovare a intereselor politice. In: Vector European, 2015, nr. 1, pp. 92-97. ISSN 2345-1106.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Vector European
Numărul 1 / 2015 / ISSN 2345-1106 /ISSNe 2587-358X

Informaţia ca formă de promovare a intereselor politice
CZU: 316.653+32.019.51

Pag. 92-97

Madan Vladimir
 
Universitatea de Studii Europene din Moldova
 
Disponibil în IBN: 6 februarie 2016


Rezumat

Informaţia formează fluxul comunicaţional, în care se reflectă viaţa social – politică şi economică a societăţii. Accesul la procesele de comunicare şi controlul acestora se intensifică odată cu creşterea statutului social, a puterii sociale şi economice. Comunicarea informaţională poate fi privită ca o sursă de putere, o instituţie care este în subordonarea şi în serviciul grupurilor şi intereselor care guvernează societatea. Ea este o condiţie necesară pentru exerciţiul puterii. Funcţia de control, de critică şi de stimulare nu revine însă doar opoziţiei parlamentare, ci întregii opinii publice. Caracterul public este determinat în primul rând de faptul că oricine îşi poate aduce aportul la formarea opiniilor. Toţi trebuie să aibă posibilitatea să strângă informaţii şi să contribuie la formarea opiniei publice.

The information forming the communication flow, which reflects social, political and economic life of society. Access to processes of communication and control it is increases with social status, social and economic power. Information Communication can be regarded as a power source, an institution subordinated to and serving groups and interests that govern society. It is a prerequisite for the exercise of power. The control function, critical and stimulating not only returns, but and parliamentary opposition and at the entire public. Publicity is determined primarily by the fact that everyone can contribute at the forming of opinions. Everyone should be able to gather information and to contribute to shaping public opinion.

Cuvinte-cheie
Informaţie, mass-media, public, opinie, jurnalisti, presă, veridicitate, partid, democraţie, flux, funcţie,

politic,

comunicațional