Aspectul comunicării în managementul administrativ al instituţiilor medico-sanitare
Закрыть
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
1066 60
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-28 08:22
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
614.2:005.7(478) (1)
Общественная и профессиональная организация здравоохранения (860)
Организационное управление (145)
SM ISO690:2012
UNCUŢA, Andrei. Aspectul comunicării în managementul administrativ al instituţiilor medico-sanitare. In: Buletinul Academiei de Ştiinţe a Moldovei. Ştiinţe Medicale, 2015, nr. 2(47), pp. 12-15. ISSN 1857-0011.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Buletinul Academiei de Ştiinţe a Moldovei. Ştiinţe Medicale
Numărul 2(47) / 2015 / ISSN 1857-0011

Aspectul comunicării în managementul administrativ al instituţiilor medico-sanitare
CZU: 614.2:005.7(478)

Pag. 12-15

Uncuţa Andrei
 
Institutul de Neurologie si Neurochirurgie ”Diomid Gherman”
 
Disponibil în IBN: 3 februarie 2016


Rezumat

Informaţiile au devenit tot mai importante pentru instituţiile medico-sanitare implicate în prestarea asistenţei medicale în sistemul de asigurări medicale obligatorii în medicină, datorită creşterii complexităţii managementului şi a dezvoltării unor mijloace perfecţionate de comunicare şi decizie. În sistemul ocrotirii sănătăţii au fost evaluate relaţiile de comunicare între diferite instituţii, inclusiv şi cu Ministerul Sănătăţii, ajungându-se uneori la concluzia că lipsa de comunicare antrenează inefi cienţă în realizarea unor acţiuni sau proiecte. La nivelul unei instituţii medicale, comunicarea poate fi privită din două perspective: comunicarea între angajaţi (comunicare interpersonală) şi comunicarea între administraţie, secţii şi servicii medicale (comunicarea organizaţională). Aceste două forme de comunicare sunt interdependente, comunicarea interpersonală fiind aproape întotdeauna parte componentă a comunicării organizaţionale. Managerii instituţiilor medicale, în general, trebuie să cunoască în profunzime mecanismele complexe ale comunicării pentru a-i asigura acesteia eficacitatea necesară. O problemă importantă în această privinţă o constituie sesizarea şi anihilarea acţiunii factorilor de distorsiune din procesele de transmitere a informaţiilor. Alternanţa a celor două metode de comunicare (formală şi informală) este o condiţie a unui climat organizaţional sănătos. Este necesar ca instituţia medicală să elaboreze sisteme comunicaţionale şi programe de optimizare a comunicării organizaţionale în scopul simplifi cării comunicării, circulaţiei fluente a mesajelor, atenuarea frustrărilor datorate comunicării defectuoase, evitarea erorilor.

Information become more important for healthcare institutions which was involved in health care activities within the mandatory medical insurance system due to the increasing of complexity of management and the development of improved methods of communication and decision. The communications situations of health care system were evaluated among different medical institutions and between these and the Ministry of Health, and was seen that sometimes the insufficiency of communication involves inefficiency in the implementation of actions, procedure and projects. At the level of medical institutions, communication can be viewed from two perspectives: communication between employees (interpersonal relationship) and communication between administration, departments and medical services (organizational communication). These two forms of communication are interdependent, but interpersonal communication is practically always part of organizational communication. Managers of medical institutions in general have to know the multipart mechanisms of communication and to ensure its required effectiveness. An important issue in this regard is looking for the distortion factors of diffusion processes of information and annihilates this complaint action. The alternation of the two methods of communication (formal and informal) is a condition of a healthy organizational climate. It is necessary that medical institution should develop special communication systems and optimization programs in order to simplify communication process, improve a specific channels for movement of messages, mitigation of frustrations caused by miscommunication, and avoiding the errors.

Информация становится все более важным для медицинских учреждений, участвующих в оказании медицинской помощи в системе обязательного медицинского страхования из-за возрастающей сложности управления и развития средств общения и принятия решения. Оценка состояния коммуникативного акта управления и общения в сфере здравоохранения а также внешнюю коммуникацию между различными учреждениями, в том числе с Министерством Здравоохранения, приводит к выводу, что недостаток общения предполагает неэффективность в реализации различных мероприятий и проектов. На уровне медицинских учреждений, общение можно рассматривать с двух точек зрения: общение между сотрудниками (межличностное) и с другой стороны общение между администрацией с отделениями и медицинскими службами (общение на организационном уровне). Эти две формы общения являются взаимозависимыми, межличностное общение почти всегда часть организационной коммуникации. Менеджеры медицинских учреждений, в целом, должны знать и понять сложные механизмы коммуникации в целях обеспечения её эффективности. Важным мероприятием в этой деятельности является выявление сглаживание факторов искажающих процессы передачи информации. Чередование двух методов коммуникации (формального и неформального) является условием для создания здорового климата в учреждение. В зтой связи, необходимо, чтобы медицинские учреждения разработали собственные системы общения а также программы улучшения и упрощения методов общения, плавное и надёжные каналы передачи информации, избегания эмоциональных расстройства вызванные недопониманием общения, избегая ошибок в управлении.