Asigurarea dreptului la educaţie copiilor cu dizabilităţi în sistemul preuniversitar din Republica Moldova
Закрыть
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
776 38
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-23 13:27
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
376.1(478) (8)
Воспитание, образование и обучение особых групп лиц. Специальные школы (599)
SM ISO690:2012
RUSNAC, Virginia. Asigurarea dreptului la educaţie copiilor cu dizabilităţi în sistemul preuniversitar din Republica Moldova. In: Univers Pedagogic, 2015, nr. 4(48), pp. 42-46. ISSN 1811-5470.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Univers Pedagogic
Numărul 4(48) / 2015 / ISSN 1811-5470

Asigurarea dreptului la educaţie copiilor cu dizabilităţi în sistemul preuniversitar din Republica Moldova
CZU: 376.1(478)

Pag. 42-46

Rusnac Virginia
 
Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei
 
 
Disponibil în IBN: 19 ianuarie 2016


Rezumat

Articolul reflectă aspecte esenţiale ce ţin de asigurarea dreptului la educaţie pentru copiii cu dizabilităţi în Republica Moldova. Doar printr-un cadru legal care asigură accesul copiilor cu dizabilităţi în instituţiile de învăţământ, gestionarea procesului educaţional al copiilor cu dizabilităţi, promovarea transformării sistemului educaţional într-un sistem incluziv, accesibil pentru copiii cu dizabilităţi, alocarea resurselor financiare pentru acomodarea adecvată, inclusiv acomodarea rezonabilă, formarea cadrelor didactice şi coordonare intersectorială şi dezvoltarea parteneriatelor putem realiza o şcoală pentru toţi..

Article reflects key issues related to ensuring the right to education for disabled children in Moldova. Only through a legal framework that ensures access for children with disabilities in educational institutions, managing the education process of children with disabilities, promote the transformation of the education system into a inclusive system, accessible for children with disabilities, allocation of financial resources to accommodate appropriate, including accommodation reasonable, teacher training and inter-sectoral coordination and development of partnerships we can achieve a school for all.

Cuvinte-cheie
dreptul la educaţie, copil cu dizabilităţi, cadru legal, proces educaţional, resurse financiare,

sistem educaţional incluziv, coordonare intersectoriala.