Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
742 7 |
Ultima descărcare din IBN: 2023-03-27 16:51 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
821.133.1.09 (47) |
Художественная литература на галло-романских языках (99) |
SM ISO690:2012 MAZILU, Alexandru. Paradoxurile concepţiei politice în opera lui Jean-Jacques Rousseau. In: Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației), 2015, nr. 9(89), pp. 172-173. ISSN 1857-2103. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației) | ||||||
Numărul 9(89) / 2015 / ISSN 1857-2103 /ISSNe 2345-1025 | ||||||
|
||||||
CZU: 821.133.1.09 | ||||||
Pag. 172-173 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Ideile lui Rousseau au avut un impact major asupra societăţii la sfârşitul sec. al XVIII-lea şi pe parcursul întregii perioade a sec. al XIX-lea. Aceste idei au imprimat un suflu modern cugetului său, fiind considerat şi un ideologist politic, o voce puternică a Revoluţiei Franceze şi un pioner al curentului romantic. În legătură cu domeniul nostru de studiu, paradoxurile concepţiei politice ale lui Rousseau se referă la contradicţia dintre aspiraţiile modernităţii şi criticile violente ale progresului social. El pune accentul pe contradicţia dintre încrederea deplină în ,,contractul social”, ca pattern cultural şi lipsa de încredere în ,,educaţia socială”. Unicul mod de a depăşi aceste contradicţii este abordarea noului model al filosofiei educaţiei bazat pe reforme radicale pentru a facilita autodezvoltarea individului |
||||||
Cuvinte-cheie paradoxurile concepţiei politice rousseauene, autodezvoltarea individului., contract social, educaţie socială, filosofia educaţiei, pattern |
||||||
|