Conceptul de paradigmă în formarea profesională continua a cadrelor didactice
Закрыть
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
930 30
Ultima descărcare din IBN:
2024-01-13 23:02
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
371.13 (429)
Воспитание. Обучение. Образование (14306)
SM ISO690:2012
GUŢU, Vladimir, HUNCA, Mihaela. Conceptul de paradigmă în formarea profesională continua a cadrelor didactice. In: Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației), 2015, nr. 9(89), pp. 99-104. ISSN 1857-2103.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației)
Numărul 9(89) / 2015 / ISSN 1857-2103 /ISSNe 2345-1025

Conceptul de paradigmă în formarea profesională continua a cadrelor didactice
CZU: 371.13

Pag. 99-104

Guţu Vladimir, Hunca Mihaela
 
Universitatea de Stat din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 28 decembrie 2015


Rezumat

În articol este abordată problema privind formarea continuă a cadrelor didactice din perspectiva paradigmatică: este definită noţiunea „paradigmă”, analizată în plan comparativ paradigma educaţională tradiţională şi modernă, dedus un ansamblu de principii privind formarea continuă a cadrelor didactice. Autorii propun un concept de formare continuă axat pe nevoile individuale şi instituţionale, având ca scop profesionalizarea cadrelor didactice.

The article gave not address the ongoing training of teachers in terms of paradigmatic: it defines the notion of "paradigm", analyzed comparatively educational paradigm traditional and modern, dedicate a set of principles on training for teachers and propose a concept of continuous training focused on the needs of individual and institutional reforms aimed at professionalizing teachers.

Cuvinte-cheie
paradigmă, formare continuă, educaţia adulţilor, andragogie, autoformare,

autodirijare, profesionalizare didactică.