Concepţii filosofico-pedagogice între modernism şi postmodernism
Закрыть
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
995 18
Ultima descărcare din IBN:
2023-09-06 10:19
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.011 (79)
Основы образования. Теоретические основы. Философские основы и др. (3884)
SM ISO690:2012
GUŢU, Vladimir. Concepţii filosofico-pedagogice între modernism şi postmodernism. In: Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației), 2015, nr. 9(89), pp. 3-9. ISSN 1857-2103.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației)
Numărul 9(89) / 2015 / ISSN 1857-2103 /ISSNe 2345-1025

Concepţii filosofico-pedagogice între modernism şi postmodernism
CZU: 37.011

Pag. 3-9

Guţu Vladimir
 
Universitatea de Stat din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 24 decembrie 2015


Rezumat

Articolul este dedicat analizei diferitelor concepţii filosofico-pedagogice ale instruirii din perspectiva modernităţii şi postmodernităţii. Fiecare concepţie este analizată în plan sincronic şi diacronic, fiind evidenţiate punctele tari şi punctele vulnerabile ale acestora. Importantă este încercarea autorilor de a deduce valenţele metodologice ale acestor concepţii în vederea dezvoltării politicilor de instruire la etapa contemporană. În acelaşi timp, sunt formulate două probleme care cer investigaţii speciale şi dezbateri ştiinţifice

This article is dedicated to the analysis of different philosophical and pedagogical conceptions of modernity and postmodernity training in perspective. Each design is analyzed in synchronic and diachronic plan, highlighting strengths and their vulnerabilities. Important is trying to infer methodological valences of these concepts to develop training policies at the contemporary stage. At the same time, it makes two problems that require special investigations and scientific debate.

Cuvinte-cheie
logocentrism, empiriocentrism, tehnocentrism, postmodernism.,

behaviorism, umanism, modernism,

problematizare, euristică, instruire, învăţare, concepție