Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
995 18 |
Ultima descărcare din IBN: 2023-09-06 10:19 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.011 (79) |
Основы образования. Теоретические основы. Философские основы и др. (3884) |
SM ISO690:2012 GUŢU, Vladimir. Concepţii filosofico-pedagogice între modernism şi postmodernism. In: Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației), 2015, nr. 9(89), pp. 3-9. ISSN 1857-2103. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației) | ||||||
Numărul 9(89) / 2015 / ISSN 1857-2103 /ISSNe 2345-1025 | ||||||
|
||||||
CZU: 37.011 | ||||||
Pag. 3-9 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Articolul este dedicat analizei diferitelor concepţii filosofico-pedagogice ale instruirii din perspectiva modernităţii şi postmodernităţii. Fiecare concepţie este analizată în plan sincronic şi diacronic, fiind evidenţiate punctele tari şi punctele vulnerabile ale acestora. Importantă este încercarea autorilor de a deduce valenţele metodologice ale acestor concepţii în vederea dezvoltării politicilor de instruire la etapa contemporană. În acelaşi timp, sunt formulate două probleme care cer investigaţii speciale şi dezbateri ştiinţifice |
||||||
Cuvinte-cheie logocentrism, empiriocentrism, tehnocentrism, postmodernism., behaviorism, umanism, modernism, problematizare, euristică, instruire, învăţare, concepție |
||||||
|