Mecanisme de influenţă a publicităţii televizate asupra copiilor
Закрыть
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
857 92
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-18 15:40
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
659.148-053.2 (1)
Реклама (175)
SM ISO690:2012
SOMEŞFĂLEAN, Vasilica-Magdalena. Mecanisme de influenţă a publicităţii televizate asupra copiilor. In: Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe Exacte şi Economice), 2015, nr. 2(82), pp. 172-175. ISSN 1857-2073.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe Exacte şi Economice)
Numărul 2(82) / 2015 / ISSN 1857-2073 /ISSNe 2345-1033

Mecanisme de influenţă a publicităţii televizate asupra copiilor
CZU: 659.148-053.2

Pag. 172-175

Someşfălean Vasilica-Magdalena
 
Universitatea "Alexandru Ioan Cuza", Iaşi
 
 
Disponibil în IBN: 16 noiembrie 2015


Rezumat

Influenţând atitudini, comportamente şi valori, televiziunea este considerată unul dintre cei mai mari „formatori”. După cum arată şi studiile desfăşurate în multe ţări, copiii sunt expuşi la reclame, la fel ca la orice alte programe, fără să facă de multe ori diferenţa, de unde şi posibilitatea unui impact direct asupra comportamentului lor. Chiar înainte să meargă, să vorbească, să citească sau să scrie, copiii sunt o ţintă directă pentru publicitari, pentru că reprezintă 3 pieţe: piaţa cumpărătorilor, a influenţatorilor şi piaţa viitorului. Scopul acestei lucrări este de a sublinia mecanismele prin care copiii sunt influenţaţi de reclamele televizate, în măsura în care au o putere de cumpărare semnificativă, care-i face cumpărători, mai mult sau mai puţin autonomi, în funcţie de vârsta lor.

Influencing attitudes, behaviours and values, television is considered one of the greatest „educators”. As proved by vast research conducted in many countries, children tend to expose to advertising as to any other television shows, watching it with eyes confort, without making the difference, hence the increased predictability of a direct impact of advertising on the childish spirit and behavior. Even before walking, talking, reading or writing, children are considered a first target for advertisers, as they represent three valuable markets: buyers’ market, influence market and future market. The aim of this paper is to highlight the mechanisms through which children are influenced by TV advertising, as they have a fairly significant purchasing power, which makes them play a purchaser, more or less autonomous, depending on their age.

Cuvinte-cheie
publicitate televizată, pester-power, brand.,

copii, influenţă,

marketing