Caracterul persuasiv al textului ştiinţific (recenzia textului specializat)
Закрыть
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
923 23
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-25 19:07
SM ISO690:2012
VARZARI, Elena. Caracterul persuasiv al textului ştiinţific (recenzia textului specializat) . In: Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe Umanistice), 2012, nr. 10(60), pp. 170-174. ISSN 1811-2668.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe Umanistice)
Numărul 10(60) / 2012 / ISSN 1811-2668 /ISSNe 2345-1009

Caracterul persuasiv al textului ştiinţific (recenzia textului specializat)

Pag. 170-174

Varzari Elena
 
Universitatea de Stat din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 30 septembrie 2015


Rezumat

În articol este abordată persuasiunea ca strategie actuală utilizată de către autorii–cercetători ştiinţifici în textul de tip recenzie. Persuasiunea, la fel ca şi alte strategii comunicative, se realizează prin mai multe tactici. În textul recenziei, pentru a convinge cititorul să citească o lucrare, pentru a-l informa, a-l determina să-i accepte opinia, să-şi schimbe atitudinea ş.a., autorul face apel la sentimente (recurge la modalizarea apreciativă şi epistemică, mijloace emoţionale şi expresive); la adresat (se identifică cu adresatul); la autoritate (aplică tehnica citării numelor, titlurilor, textelor); la categoria Utilitate.

L'article traite de la persuasion comme stratégie actuelle utilisée par les hommes de science dans le texte compte rendu. Ainsi que d'autres stratégies communicatives, la persuasion est réalisée par plusieurs tactiques. Pour persuader le lecteur de lire un travail scientifique, pour l'influencer, pour le déterminer à accepter son point de vue, pour modifier son attitude etc., l'auteur du texte (genre compte rendu) a recours aux sentiments (utilise la modalité appréciative et épistémique, certains éléments expressifs et affectifs), aux récepteurs (s'identifie avec eux), à une autorité (applique la technique de citation), à la catégorie sémantique Utilité.

Cuvinte-cheie
persuasiune, Modalitate,

text ştiinţific.