Модульное обучение как технология формирования и развития познавательной компетенции
Закрыть
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
1157 1
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.013.2 (72)
Основы образования. Теоретические основы. Философские основы и др. (3845)
SM ISO690:2012
БЕЛЯЕВА, Светлана. Модульное обучение как технология формирования и развития познавательной компетенции. In: Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației), 2014, nr. 5(75), pp. 61-69. ISSN 1857-2103.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației)
Numărul 5(75) / 2014 / ISSN 1857-2103 /ISSNe 2345-1025

Модульное обучение как технология формирования и развития познавательной компетенции
CZU: 37.013.2

Pag. 61-69

Беляева Светлана
 
Лицей имени Михаила Коцюбинского, Кишинэу
 
Disponibil în IBN: 27 august 2015


Rezumat

Modernizarea procesului educaţional necesită implementarea tehnologiilor care ar crea condiţii reale pentru activitatea cognitivă independentă a elevilor. Una dintre aceste tehnologii, care formează şi dezvoltă competenţele cognitive, este instruirea în bază de module. Tehnologia este o activitate care în cea mai mare măsură reflectă legile obiective ale disciplinei de studiu şi asigură corespunderea rezultatelor cu obiectivele trasate. În curriculumul naţional la fizică sunt introduse principiile tehnologiei integral-modulare, adică studierea conţinuturilor curriculare în blocuri mari. Această structură necesită elaborare de module, altfel spus, de momente de bază ale temei, în care se stabilesc obiectivele operaţionale, conţinuturile, tehnologiile de realizare a obiectivelor şi conexiunea inversă. Semnul distinctiv al modulului este tehnologia de posedare a conţinutului materiei, ce permite organizarea activităţii cognitive independente a fiecărui elev. Aplicarea tehnologiei modulare schimbă funcţia profesorului şi a elevului. Elevul însuşeşte conţinuturile printr-un anumit tip de activitate independentă, iar profesorul este însoţitorul elevului pe calea realizării obiectivelor trasate.

The modernization of education requires the implementation of technologies that would create real conditions for independent cognitive activity of pupils. One of the most effective technologies that forms and develops cognitive skills is the modular education. Technology is an activity, which maximally reflects the objective laws of the discipline of study and ensures the best correspondence between the results and the set goals for the given conditions. The structure of the national curriculum in physics is based on the principles of integrated-modular education technology; it means the study of the objective content in large blocks. This structure requires the development of modules in the activity of teachers, in other words the central moments of topics which combine operational objectives, content, technology of goals achievement and "feedback". The main feature of the module is the technology of mastering of the educational content, which allows organizing an independent cognitive activity of each learner. The application of modular technology changes the functions such as of pupils as well as of teachers. The student independently masters content through certain activities, the teacher accompanies the learners in achieving the goals.

Cuvinte-cheie
tehnologie, competenţă cognitivă, modul,

plan de acţiuni bazat pe obiective, grad maxim de activitate independentă.