Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
1157 1 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.013.2 (72) |
Основы образования. Теоретические основы. Философские основы и др. (3845) |
SM ISO690:2012 БЕЛЯЕВА, Светлана. Модульное обучение как технология формирования и развития познавательной компетенции. In: Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației), 2014, nr. 5(75), pp. 61-69. ISSN 1857-2103. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației) | |||||
Numărul 5(75) / 2014 / ISSN 1857-2103 /ISSNe 2345-1025 | |||||
|
|||||
CZU: 37.013.2 | |||||
Pag. 61-69 | |||||
|
|||||
Descarcă PDF | |||||
Rezumat | |||||
Modernizarea procesului educaţional necesită implementarea tehnologiilor care ar crea condiţii reale pentru activitatea
cognitivă independentă a elevilor. Una dintre aceste tehnologii, care formează şi dezvoltă competenţele cognitive, este instruirea în bază de module. Tehnologia este o activitate care în cea mai mare măsură reflectă legile obiective ale disciplinei de studiu şi asigură corespunderea rezultatelor cu obiectivele trasate. În curriculumul naţional la fizică sunt introduse principiile tehnologiei integral-modulare, adică studierea conţinuturilor curriculare în blocuri mari. Această structură necesită elaborare de module, altfel spus, de momente de bază ale temei, în care se stabilesc obiectivele operaţionale, conţinuturile, tehnologiile de realizare a obiectivelor şi conexiunea inversă. Semnul distinctiv al modulului este tehnologia de posedare a conţinutului materiei, ce permite organizarea activităţii cognitive independente a fiecărui elev. Aplicarea tehnologiei modulare schimbă funcţia profesorului şi a elevului. Elevul însuşeşte conţinuturile printr-un anumit tip de activitate independentă, iar profesorul este însoţitorul elevului pe
calea realizării obiectivelor trasate. |
|||||
Cuvinte-cheie tehnologie, competenţă cognitivă, modul, plan de acţiuni bazat pe obiective, grad maxim de activitate independentă. |
|||||
|