Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
1204 19 |
Ultima descărcare din IBN: 2023-09-21 22:25 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
783:27-523(091) (1) |
Церковная музыка. Духовная музыка (132) |
Христианство (339) |
SM ISO690:2012 ROTARU, Parascovia. Originea şi evoluţia imnografiei creştine:
consideraţii preliminare. In: Arta , 2014, nr. 2(AAV), pp. 5-10. ISSN 2345-1181. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Arta | ||||||
Numărul 2(AAV) / 2014 / ISSN 2345-1181 /ISSNe 2537-6136 | ||||||
|
||||||
CZU: 783:27-523(091) | ||||||
Pag. 5-10 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Prezentul articol este un demers spre izvoarele apariţiei şi evoluţiei cântărilor bisericii creştine. Accentul principal revine secolelor I–VIII care, cum am tins să demonstrăm, este cea mai importantă perioadă din istoria devenirii imnografiei ortodoxe. Anume în această perioadă de timp, spre sfârşitul secolului al VIII-lea, pornind de la aplicarea liberă a diverselor tradiţii muzicale cu un evident caracter improvizatoric, cântarea bisericească
avea să înregistreze cea mai mare realizare prin stabilirea formelor esenţiale, prin concentrarea lor într-un sistem muzical unic şi, în special, prin cristalizarea unui stil melodic care, de veacuri, rămâne inconfundabil. Axate temeinic pe concepţiile religiei creştine, cântările cultului ortodox au devenit mijloc de explicaţie a învăţăturilor acesteia. Pentru conţinutul lor dogmatic, dar şi pentru farmecul, solemnitatea şi măreţia pe care le emană, cântărilor
sacre le revine un loc aparte în oficierea cultului divin ortodox. |
||||||
Cuvinte-cheie imn, tradiţie, ierarhie, cult divin, sistem muzical |
||||||
|