Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
608 4 |
Ultima descărcare din IBN: 2023-12-21 18:48 |
SM ISO690:2012 ZLATIN, Ecaterina. Quelques réflexions sur la grammaire du texte. In: Analele Ştiinţifice ale Universităţii de Stat ”Bogdan Petriceicu Hasdeu” din Cahul, 2007, nr. 3, pp. 9-12. ISSN 1875-2170. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Analele Ştiinţifice ale Universităţii de Stat ”Bogdan Petriceicu Hasdeu” din Cahul | ||||||
Numărul 3 / 2007 / ISSN 1875-2170 | ||||||
|
||||||
Pag. 9-12 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Gramatica textului este o direcţie importantă în analiza textului. Pentru a obţine o analiză bine formulată studentul trebuie să cunoască unele reguli care conduc spre o lucrare cu rezultat bun. Analiza titlului fără ca textul să fie citit permit unele ipoteze asupra conţinutului textului, iar după citire se verifică corectitudinea ipotezelor. Împărţirea textului în paragrafe şi fiecare din ele să exprime ideea
principală printr – o frază, anunţă că studentul a înţeles conţinutul. Exerciţiul de înlocuire a unor substantive cu determinativele necesare, a verbelor prin sinonime, antonime, familii de cuvinte, omonime, substituirea unor personaje cu pronumele personale pentru a da textului un colorit aparte este efectuat pentru a contribui la formarea simţul literar al studentului. Dialogul şi monologul sunt două procedee ce
permit ca personajul să ascundă ori să evidenţieze idei ori acţiuni şi permit cititorului să privească diferit la personajele care se perindă pe paginile citite. Verbele sunt accentul principal al evidenţierii punctului culminant în fiecare paragraf, transmiterea emoţiilor şi acţiunilor de la autor la personaje şi la cititor. În sistemul verbal francez există două mari grupuri: al povestirii evenimentelor trecute şi a celor contemporane faţă de momentul vorbirii. Corectitudinea folosirii timpurilor (concordanţa timpurilor) în frază şi în tot textul este un exerciţiu de matematică pentru studentul ambiţios şi doritor să vadă analiza bine apreciată. |
||||||
|