Performanţa educaţională – imperativ al societăţii cunoaşterii
Закрыть
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
1121 27
Ultima descărcare din IBN:
2023-11-24 15:57
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
378:33 (20)
Высшее образование. Университеты. Академическое обучение (2576)
Экономика. Народное хозяйство. Экономические науки (9382)
SM ISO690:2012
FEURAŞ, Eugenia. Performanţa educaţională – imperativ al societăţii cunoaşterii . In: Economie şi Sociologie, 2014, nr. 2, pp. 35-46. ISSN 1857-4130.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Economie şi Sociologie
Numărul 2 / 2014 / ISSN 1857-4130

Performanţa educaţională – imperativ al societăţii cunoaşterii
CZU: 378:33
JEL: I2, I23, I25, I29

Pag. 35-46

Feuraş Eugenia
 
Academia de Studii Economice din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 13 noiembrie 2014


Rezumat

Articolul de faţă vizează problemele cu care se confruntă sistemul educaţional autohton, măsurile de reformare propuse în Strategia Sectorială Educaţia 2020 şi sugestiile autorului asupra unor aspecte subapreciate sau scăpate din vedere: necesitatea corelării politicii educaţionale cu politica de eradicare a sărăciei; premisele aplicării sistemului de credite pentru acces la instruire, măsurile de formare a culturii ştiinţifice şi de inovare la elevi şi studenţi, crearea alianţelor strategice între instituţiile de învăţământ superior şi mediul de cercetare, schimbările în organizarea cercetării ştiinţifice în instituţiile de învăţământ superior, etc. Toate aceste modificări sunt dictate de înrăutăţirea poziţiilor R.Moldova în clasamentul mondial conform Indicelui Economiei Bazate pe Cunoaştere (KEI).

This paper concerns the problems that local education system faces, reform measures proposed in the Education Sector Strategy 2020, and author’s suggestions on issues underappreciated or overlooked such as: a necessity of correlating the educational policy with that of eradicating poverty; prerequisites for applying credit system to access education, measures of forming scientific and innovation culture among schoolchildren and students, creation of strategic alliances between higher education establishments and research environment, changes in the organization of scientific research in higher education establishments, etc. All these changes are driven by the worsening of Moldova’s position in the world rankings by the Knowledge Economy Index (KEI).

Cuvinte-cheie
economie bazată pe cunoaştere,

acces la instruire, relevanţa studiilor, politici de educaţie, alianţe strategice între instituţiile de învăţământ superior şi mediul de cercetare