Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
1121 27 |
Ultima descărcare din IBN: 2023-11-24 15:57 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
378:33 (20) |
Высшее образование. Университеты. Академическое обучение (2576) |
Экономика. Народное хозяйство. Экономические науки (9382) |
SM ISO690:2012 FEURAŞ, Eugenia. Performanţa educaţională – imperativ al societăţii cunoaşterii . In: Economie şi Sociologie, 2014, nr. 2, pp. 35-46. ISSN 1857-4130. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Economie şi Sociologie | ||||||
Numărul 2 / 2014 / ISSN 1857-4130 | ||||||
|
||||||
CZU: 378:33 | ||||||
JEL: I2, I23, I25, I29 | ||||||
Pag. 35-46 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Articolul de faţă vizează problemele cu care se confruntă sistemul educaţional autohton, măsurile de reformare propuse în Strategia Sectorială Educaţia 2020 şi sugestiile autorului asupra unor aspecte subapreciate sau scăpate din vedere: necesitatea corelării politicii educaţionale cu politica de eradicare a sărăciei; premisele aplicării sistemului de credite pentru acces la instruire, măsurile de formare a culturii ştiinţifice şi de inovare la elevi şi studenţi, crearea alianţelor strategice între instituţiile de învăţământ superior şi mediul de cercetare, schimbările în organizarea cercetării ştiinţifice în instituţiile de învăţământ superior, etc. Toate aceste modificări sunt dictate de înrăutăţirea poziţiilor R.Moldova în clasamentul mondial conform Indicelui Economiei Bazate pe Cunoaştere (KEI). |
||||||
Cuvinte-cheie economie bazată pe cunoaştere, acces la instruire, relevanţa studiilor, politici de educaţie, alianţe strategice între instituţiile de învăţământ superior şi mediul de cercetare |
||||||
|