Motivational strategies for learning a foreign language in the classroom
Закрыть
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
1382 9
Ultima descărcare din IBN:
2022-08-21 17:25
SM ISO690:2012
NEGURĂ, Ion, GUŢU, Ala. Motivational strategies for learning a foreign language in the classroom. In: Psihologie. Pedagogie Specială. Asistenţă Socială , 2014, nr. 35, pp. 59-67. ISSN 1857-0224.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Psihologie. Pedagogie Specială. Asistenţă Socială
Numărul 35 / 2014 / ISSN 1857-0224 /ISSNe 1857-4432

Motivational strategies for learning a foreign language in the classroom

Pag. 59-67

Negură Ion1, Guţu Ala2
 
1 "Ion Creangă" State Pedagogical University from Chisinau,
2 Centrul Internaţional de Limbi Moderne
 
 
Disponibil în IBN: 1 septembrie 2014


Rezumat

The purpose of the present article is to analyse the strategies and models of motivating the learning of a foreign language. An increasing number of scholars combine psycholinguistic and linguistic approaches, various motivational models and theories in order to make sure the complex nature of motivation is better understood. The concept that we shall focus on in this articleis self-motivation that, according to Alan McLean, comes from Self via four internal motivation drivers:engagement, stimulation, structure and feedback,and plays a vital role in academic learning. We have adopted this concept in our study on the motivation for learning a foreign language due to the intricate character of the foreign language acquisition process. This paper will suggest some tips for practitioners on how to maintain, protect and encourage self-motivation for learning a foreign language.

Scopul pe care ni l-am propus în inițierea și realizarea acestui studiu teoretico-experimental a fost determinarea strategiilor de motivare a învățării limbii străine de către elevii de gimnaziu și de a prezenta modele de comportament didactic motivant. Problema dezvoltării motivației pentru învățarea limbilor străine este intens dezbătută în psihologia și psiholingvistica învățării limbilor străine și drept consecință cultura psihologică dispune azi de un formidabil bagaj de idei și tehnici de stimulare a motivației învățării. Principalul rezultat al studiului întreprins constă în teza potrivit căreia tipul de motivație școlară cel mai productiv și cel mai stimulator este automotivarea, care conform studiului, joacă un rol vital în învățarea unei limbi străine. În articol sunt descrise strategiile de dezvoltare a automotivării pentru învățarea unei limbi străine și de consolidare a achizițiilor obținute în acest proces.

Cuvinte-cheie
învăţare, strategii de motivare, motivaţie şcolară, automotivație