Taxonomia imaginii omului politic.Charisma: O abordare actualizată a statului –spectacol de R.G.Schwartzenberg
Закрыть
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
1175 51
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-02 20:20
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
32.019.5+324 (1)
Политика (2902)
Выборы. Референдумы. Плебисциты. Избирательные кампании. Коррупция при выборах. Результаты выборов (115)
SM ISO690:2012
PERU-BALAN, Aurelia. Taxonomia imaginii omului politic.Charisma: O abordare actualizată a statului –spectacol de R.G.Schwartzenberg. In: Revista de Filosofie, Sociologie şi Ştiinţe Politice, 2014, nr. 1(164), pp. 24-34. ISSN 1957-2294.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Revista de Filosofie, Sociologie şi Ştiinţe Politice
Numărul 1(164) / 2014 / ISSN 1957-2294

Taxonomia imaginii omului politic.Charisma: O abordare actualizată a statului –spectacol de R.G.Schwartzenberg
CZU: 32.019.5+324

Pag. 24-34

Peru-Balan Aurelia
 
Institutul de Cercetări Juridice şi Politice al AŞM
 
Disponibil în IBN: 24 iunie 2014


Rezumat

In this article the author makes an analysis of the image of the politician as a fundamental concept in political PR. It is updated the R.G. Shwartzenberg’s typology and launched new models of political image. In particular it is studied the political leader charisma and the charisma typology in contemporary society. The author concludes that a well-managed public image highlights a political actor on the political scene and makes him popular and credible. Thanks to PR technologies, sometimes even charisma can be simulated.